استفاده از ظرفیت تعاونی های سیستان و بلوچستان در تقویت دیپلماسی اقتصادی بخش تعاون

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از توان و ظرفیت اتحادیه و شرکت های تعاونی سیستان و بلوچستان بدلیل همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان می‌توان برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بخش تعاون بهره جست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سید معین هاشمی در جلسه هم اندیشی با مدیران اتحادیه تعاونی و اتاق تعاون استان که در زاهدان برگزار شد، افزود: وزارت متبوع در مقطع کنونی، تدابیر و اقدامات متنوعی در بخش دیپلماسی اقتصادی تعاون با کشورهای خارجی و سفرا و هیات های اقتصادی کشورها برقرار کرده است که اتحادیه و تعاونی های سیستان و بلوچستان می توانند بدلیل برخورداری از مزیت همجواری استان با کشورهای افغانستان و پاکستان بطور خاص برای پیشبرد اهداف مورد توجه قرار گیرند.


وی از اتاق تعاون بعنوان بزرگترین نهاد مردمی بخش تعاون یاد کرد و اظهار داشت:  شبکه‌سازی در بخش تعاون به توسعه بازار تعاونی‌ها کمک شایانی می‌کند و در این راه نقش اتاق تعاون با اهمیت است.

 

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی (ساعت) را یکی دیگر از برنامه های معاونت امور تعاون بر شمرد و ادامه داد: سرویس ساعت، قابلیتی جدید در «سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور» است که امکان نقل و انتقال سهام را در زیست‌بوم شرکت‌های تعاونی امکان‌پذیر می‌کند. در این قابلیت جدید، مدیران شرکت‌های تعاونی خواهند توانست درخواست توکن‌سازی سهام تعاونی‌ها را به‌منظور فراهم شدن امکان نقل و انتقال سهم‌ها ثبت و پی گیری کنند.

 

هاشمی اضافه کرد: در این سامانه، سهام اعضای تعاونی‌های درخواست‌کننده، متناسب با تعداد سهم‌ها توکن‌سازی شده و از آن پس در مرحله اول این فرآیند، امکان نقل و انتقال سهم‌ها از طریق کیف توکن ققنوس برای سهامداران عضو تعاونی‌ها فراهم خواهد بود. در مرحله‌ای دیگر از این طرح نیز، سهامداران عضو و غیر عضو قادر خواهند شد تا ارزش سهام را به یکدیگر انتقال دهند.

 

وی گفت: برای حمایت از اتحادیه تعاونی مرغداران استان، اگر زنجیره ارزش در این بخش تشکیل شود، از منابع اعتباری تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبار مالی ویژه ای اختصاص خواهیم داد.

 

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تسهیلات ارزان قیمت بانک های توسعه تعاون و رسالت نیز در اختیار تعاونی هایی قرار می گیرد که اطلاعات شرکت و اعضای آن را در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت و یا مجامع عمومی آنها بروز باشد.

کد خبر 1239862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha