توطئه جنگ مذهبی دشمن با درایت مقام معظم رهبری خنثی شد

حجت‌الاسلام حاجی اسماعیلی با بیان‌اینکه دشمن در خلال اغتشاش‌ها به دنبال جنگ مذهبی با تحریک سیستان و بلوچستان و کردستان بود، گفت: خوشبختانه این توطئه دشمنان با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت خنثی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی عصر امروز(چهارشنبه، ۲۳ آذر) در نشست تبیین بینش انقلاب اسلامی در مسئله وحدت که در سالن کنفرانس اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: هدف دشمن در این اغتشاشات القای ناامیدی در بین جامعه بود.

 

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان‌اینکه در این راستا دشمن در خلال اغتشاش‌ها به دنبال جنگ مذهبی با تحریک سیستان و بلوچستان و کردستان بود، افزود: خوشبختانه این توطئه دشمنان با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت خنثی شد.

 

وی با اشاره به اینکه اهل سنت کشورمان ۱۱ هزار و ۷۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، تصریح‌کرد: این شهدا در کنار رزمندگان شیعی برای احیای کلمه الله و مبارزه با طاغوت در جبهه انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام حاجی اسماعیلی با بیان‌اینکه عده‌ای برخلاف فاطمیه تاریخی، به دنبال ترویج فاطمیه(س) تاریخ‌ساز و در واقع دامن زدن به اختلاف‌ها و کشاندن مسائل تاریخی به زمان حال هستند، گفت: باید در مقابل این جریان تلاش کنیم  و الگوی حضرت فاطمه (س) را نشان دهیم.

 

مسئول آموزش اداره‌ کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه ایام فاطمیه(س) بار دیگر دشمن پس از شکست در اغتشاشات توطئه دامن زدن بر تفرقه بین شیعه و سنی در کشور را دنبال می‌کند،افزود: نگاهی به وقایع سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در ایام فاطمیه تحرکاتی در کشور در این راستا وجود داشته و گویا برنامه‌ریزی عمدی برای دامن زدن به اختلاف‌های بین شیعیان و اهل سنت صورت گرفته است.

 

وی احتمال جنگ مذهبی را بسیار پایین اما بروز چنین جنگی را خانمان‌سوز دانست،خاطرنشان‌کرد: احتمال بروز چنین مسئله‌ای در زمان داعش نیز وجود داشت و در حالی که عده‌ای تلاش داشتند تا برادران اهل سنت را با داعش یکسان نشان دهند، با درایت موفق شدیم این تمایز را قائل شویم و از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم.

 

حجت‌الاسلام حاجی اسماعیلی گفت: نجات جامعه اسلامی و زن مسلمان در برابر نگاه غرب، استفاده از فرصت تبیین ویژگی‌ها و خصوصیت‌های الگویی حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه است و تنها با این الگو می‌توان الگوی غربی از زن را به چالش کشید.

کد خبر 1239865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha