تامین آب میان مدت شهرهای مرزی خراسان جنوبی اجرا می شود

امامی گفت: به دنبال این هستیم تا آب میان مدت شهرهای مرزی خراسان جنوبی را تامین کنیم و این موضوع نیازمند یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا دغدغه میان مدت این شهرها را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین امامی (۲۴ آذر) در حاشیه افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰ مخزن به علاوه ۱۷ حلقه چاه برای تامین آب استان در تابستان اجرایی شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: تامین آب اضطراری شهرها اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است که تاکنون از این میزان ۴۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

وی در خصوص مجتمع های آب روستایی گفت: در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی و ۵۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این موضوع تعیین شده است و ۲۳ مجتمع و ۵ تک روستایی در دست اجرا داریم.

 

امامی با بیان اینکه تامین آب اضطراری شهرستان طبس در دست اجرا است، افزود: در این شهرستان چهار حلقه زده شده است و پنجمین حلقه در دست اقدام قرار دارد و تلاش خواهیم کرد هشت مورد حلقه تا پایان سال وارد مدار شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به تامین آب میان مدت در شهرهای مرزی به خصوص درمیان و زیرکوه عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا آب میان مدت آنان را تامین کنیم و این موضوع نیازمند یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا دغدغه میان مدت این شهرها را حل کنیم.

 

امامی ادامه داد: پیگیری خواهیم کرد تا پروژه فردوس را توسعه دهیم و وابسته به جذب سرمایه گذار است و امیدواریم اعتبار لازم در این سفر برای تصفیه خانه فاضلاب خوسف تخصیص یابد و بتوانیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در پایان گفت: شبکه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از ۵۰۶ کیلومتر حدود ۳۲ کیلومتر باقی مانده است و برای تامین مالی آن دغدغه خاصی وجود ندارد.

 

 

کد خبر 1239902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha