رئیس جمهور از کارخانه کویر تایر خراسان جنوبی بازدید کرد

رئیس جمهور از بخش های مختلف کارخانه کویر تایر به عنوان بزرگترین واحد تولیدی اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ‌آیت الله ‌سید ابراهیم رئیسی در دومین برنامه خود در سفر استانی به خراسان جنوبی صبح امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) از کارخانه کویر تایر بیرجند و بخش‌های مختلف بزرگترین واحد صنعتی استان بازدید کرد.

 

سید محمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویر تایر در این مراسم گفت: این کارخانه سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید و اکنون ۲۴ سال از فعالیت این مجموعه صنعتی می‌گذرد.

 

وی با اشاه به مشارکت ۳۱ هزار سرمایه‌گذار خرد در این مجتمع صنعتی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد سهام این کارخانه وابسته به گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه است.

 

زینلی بیان کرد: سهم کویر تایر از ارزش افزوده بخش صنعت استان ۲۳ درصد است و هم اکنون هزار و ۳۰۴ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۷۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

 

مدیرعامل شرکت کویر تایر  با اشاره به تأمین ۲۰ درصد تایر سواری مورد نیاز کشور را در این کارخانه، افزود: تا چند سال قبل فقط رینگ‌های ۱۳ تا ۱۵ (ویژه خودروهای پراید، پژو و سمند) را تولید می شد اما امروز برای خودروهای شاسی بلند نیز رینگ تولید می‌ شود.

 

وی  با اشاره به اتکا به دانش بومی و داخلی سازی در این کارخانه، عنوان کرد: این مجموعه با هفت رکورد ملی و انحصاری منحصر به فرد، دستاوردهای ماندگاری در ۲۳ سال فعالیت پرافتخار خود کسب کرده است.

 

زینلی خاطر نشان کرد: جایگاه اولین تولید کننده تایر سبز همچنین اولین سازنده پرس پخت در کشور هستیم.

 

 

کد خبر 1239918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha