خداوند خلقت انسان را به طرف خیر جهت داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند خلقت انسان را به طرف خیر جهت داده است. راه نجات برای انسان خیرخواه باز است خداوند به او توفیق مسلمان و مومن شدن می دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبران خیرخواه و امین عقل، مال، جان، دنیا و آخرت مردم هستند. وی افزود: برای همه خیر بخواهید، خیرخواهی برای دیگران قلب پاک از صفات رذیله همچون غرور، حسد بخل می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان، با استناد به روایتی از امام صادق(ص) عنوان کرد: راه نجات برای انسان خیرخواه باز است خداوند به او توفیق مسلمان و مومن شدن می دهد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند خلقت انسان را به طرف خیر جهت داده است، اظهار کرد: دعای جوشن کبیر شناسنامه پروردگار و معرفی خیر بی نهایت او برای بشر است. وی ادامه داد: کل عالم خیر و پخش کننده خیر است، رذایل به واسطه نبود خیر در وجود شخص است، پیامبر اکرم(ص) خیرخواه همه مردم بودند به همین دلیل با آنها برخورد بسیار خوبی داشتند.


 حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه داستان های قرآن همه درس، عبرت، پند و راستی است، گفت: انسان باید معدن خیر باشد چرا که خداوند نیکوترین قوام خلقت را به انسان داده است.  بر مبنای خیرخواهی دولت و مردم می توانند به یکدیگر آرامش کامل بدهند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در راستای خیرخواهی برای مردم قرآن می‌فرماید وقتی نمی‌توانید خواسته مردم را برآورده کنید با روی گشاده با آنها برخورد کنید. این استاد حوزه علمیه بیان کرد: کل پیامبران به مردم گفتند ما خیرخواه و در بین شما امین هستیم و اصلا خیانت بلد نیستیم، همه تلاش ما برای مهر، محبت، دلسوزی، کرامت و بزرگواری با مردم است.

وی با بیان اینکه اصول دعوت پیامبران بر این بود که خود را هزینه خداوند کنید، اظهار کرد: اگر حتی خوراک، خواب و کار خود را برای رضای خدا انجام دهید در آخرت به شما مزد پاداش می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دین، خدا و انبیا خیر هستند، گفت: ما هم تلاش کنیم که اهل خیر باشیم، اگر همه اهل خیر باشند دنیا آرامش داشت. امروز کل‌دنیا دچار شر است. یک خیر خاص  که خدا در اختیار ما گذاشت امام حسین(ع) است قدر آن را بدانیم.

کد خبر 1239993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha