تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان استان کردستان

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر تشکیل کارگروه ویژه اشتغال زندانیان کردستان گفت: اشتغال زندانیان موجب می‌شود تا فرآیند بازاجتماعی کردن آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ظهر پنج شنبه (24 آذرماه) در جلسه ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان اظهار داشت: بنده بصورت مکرر در جلسات مختلف مربوط به زندان بر اشتغال زندانیان تاکید کرده‌ام و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام شده و باید بصورت فنی و کارشناسی به این مقوله ورود شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: کارگروه ویژه اشتغال زندانیان با ترکیب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر ستاد ساماندهی زندانیان استان  و مدیرکل زندانهای استان تشکیل شده و باید بررسی‌های کارشناسی در خصوص عوامل موثر بر رشد میزان اشتغال زندانیان انجام شود.

 

 حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: در این کارگروه باید مشکلات مربوط به حوزه اشتغال زندانیان احصاء شده و ضمن مشخص کردن زندانیان واجد شرایط اشتغال در استان، مقدمات ایجاد اشتغال زندانیان کارشناسی و بررسی شود تا فرآیند بازاجتماعی شدن زندانیان تسهیل شود.

 

 وی بر اجرای چند طرح پایش زندانیان استان کردستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: مقرر است تا قبل از پایان سال طرح جامع و خروجی محور پایش زندانیان استان اجرا شود.

 

 در این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز استقبال زندانیان استان به اشتغال را پایین توصیف کرد و بر لزوم ایجاد انگیزه و ظرفیت سازی در زندانیان استان در جهت اشتغال شان تاکید کرد و افزود: تامین شرایط از سوی دستگاه قضایی و اراده خود زندانی در ایجاد شرایط اشتغال بسیار موثر است.

 

مجتبی محمدی مدیر‌کل زندان‌های استان کردستان از برگزاری مستمر جلسات ستاد اشتغال زندانیان استان خبر داد و اظهار داشت: طی چندین جلسه از کارآفرینان در حوزه های مختلف استان دعوت شده تا زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنیم.

 

 مدیرکل زندان‌های کردستان افزود: در آبان ماه امسال 128مورد بازدید قضات از زندانهای استان انجام شده است و هم اکنون 1500 نفر از زندانیان استان در حرفه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

 

کد خبر 1240011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha