ردیف بودجه فرهنگی برای یادمان «یاس کبود» در خفر در نظر گرفته شود

محبی ‌پور گفت: یادمان «یاس کبود» حرکتی مردمی است و به فرماندار شهرستان خفر این است از سال ۱۴۰۲ در ردیف اعتبار فرهنگی شهرستان خفر ردیفی برای کمک به برگزاری یادمان «یاس کبود» فتح‌ آباد در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل محبی ‌پور، امروز پنج شنبه (24 آذر) در یادمان «یاس کبود» که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در «فتح ‌آباد» خفر برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد سه‌ برابری تعداد بانوان تحصیل کرده در جایگاه دانش‌ آموزی و دانشجویی هستیم و به کارگیری استعداد زنان در مناصبی که در شان و منزلت آنهاست بدون محدودیت است و  امروز در هیچ‌ منصبی به‌ کارگیری بانوان محدود نشده‌ و کافی است شرایط احراز را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: اکنون بانوان ما در جایگاه مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان خبره و عرصه کاندیداتوری شوراها فعالیت دارند و حتی در کارشان از مردان هم موفق‌ تر هستند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات از برترین کشورها از نظر باز کردن فضا و استفاده از ظرفیت و مشارکت بانوان هستیم، اظهار کرد:  تلویزیون‌ ها و رسانه‌ ها را امروز به اسم آزادی زنان بر علیه کشور ما فعال کرده ‌اند در حالیکه در تاریخ کشور عربستان سعودی تاکنون انتخابات برگزار نشده است و در برخی شوراهای محلی کشورهای عربی هم که انتخابات برگزار می ‌شد زنان حق رای نداشتند و چند سال است که به بانوان حق رای داده ‌اند و حالا همین کشورها در مورد آزادی زنان ما نظر می‌ دهند که  در این فتنه افشا شد که آنها آزادی را از چه جنسی می‌ خواهند.

محبی ‌پور با اشاره به اینکه آنها می ‌خواهند زن دوباره در ویترین ‌ها قرار بگیرد، گفت: آنها قصد دارند با انحراف مسیر اخلاق و آرامش تلاش و کار علمی در کشور را نابود کنند و زنان مسلمان و مردان باغیرت ایران این رویکرد را نسبت به بانوان قطعا نمی ‌پذیرند.

وی ادامه داد: به حکم قانون و اسلام برای کسانی که در این فتنه مرتکب جنایت شدند با آنها برخورد می شود.

محبی‌پور با اشاره به حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی ما بیان کرد: امروز استمرار خط نبوت و امامت به واسطه حضور این بانوی مکرم اسلام است و ما اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) را تکریم می‌ کنیم.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز معتقدند که هرچه زمان پیش می ‌رود توجه به اصالت و ریشه‌ ها مهمتر می ‌شود و ریشه درخت اسلام مستحکم و شاخه های آن گسترده و میوه‌هایش فراوان است و وظیفه نگهداری از این درخت پرثمر بیش ‌از گذشته نمایانگر شده است.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: امام خمینی (ره) به واسطه این انقلاب اسلامی یک نوگرایی مجدد در نگاه دین ایجاد کرد و در طول تاریخ دشمنان ایران همواره به دنبال نابود کردن غیرت مردان و بی‌ حیا کردن زنان ایرانی بوده‌ اند تا از طریق مردم این کشور را به استثمار بکشانند.

وی با اشاره به اسناد رسمی سازمان موساد درباره ایران هم اظهار کرد: اشاره کرد و گفت: دشمنان ما قصد دارند زنان را از تعلق خاطر به خانواده جدا کنند و می خواهند ما برده باشیم تا بر سر ما بزنند.

 

محبی پور، تقید دینی داشتند را موجب پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: بدون نگاه دینی نمی ‌توانستیم در مقابل اسلحه‌ ای که رو به رویمان قرار گرفت بایستیم.

وی همچنین با بزرگداشت ایام فاطمیه عنوان کرد: یادمان «یاس کبود» حرکتی مردمی است که باید ادامه یابد و به فرماندار شهرستان خفر این است از سال ۱۴۰۲ در ردیف اعتبار فرهنگی شهرستان خفر ردیفی برای کمک به برگزاری یادمان «یاس کبود» فتح‌ آباد در نظر گرفته شود.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: 70 قواره چادری به مناسبت برگزاری یادمان «یاس کبود» به دختران دانش‌ آموز هدیه می شود و کاروانی از زیارت اولی ‌های امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی از «فتح‌ آباد» عازم مشهد مقدس خواهد شد.

کد خبر 1240036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha