شیطان قسم خورده تا انسان را نابود نکرده رهایش نکند

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه حساب و کتاب آخرت بسیار دقیق و سخت است گفت: شیطان انسان را رها نمی کند قسم خورده است که او را ریشه کن کرده و نابود کند یعنی در دنیا و آخرت او را دچار عذاب الهی کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمد علی جاودان استاد اخلاق در مسجد امام خمینی(ره) بازار به سخنرانی پرداخته و گفت: انسانی که خدا را قبول نداشته باشد شوم است و برکت را از خانه می برند.

 

وی افزود: کسانی که در دینداری و توحید بر همه سبقت گرفتند آینده خطرناکی نخواهند داشت و گذشته آنها هم اصلاح خواهد شد. آنها همواره مراقب هستند که گناه نکنند و در انجام واجبات باشند. برای چنین افرادی در دنیا بشارت می آید.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه فرمایشات الهی قطعی است و خوبی نتیجه خوب دارد، اظهار کرد: کسانی که ایمان آوردند و تقوی پییشه کردند برای آنها در آخرت غم و اندوهی نخواهد بود.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: شیطان انسان را رها نمی کند قسم خورده است که او را ریشه کن کرده و نابود کند یعنی در دنیا و آخرت او را دچار عذاب الهی کند. 

وی با بیان اینکه حساب و کتاب آخرت بسیار دقیق است، ابراز کرد: روسای خوارج پس از پیامبر(ص) از دین خارج  شدند در حالی که زیر پرچم پیامبر(ص) نماز می‌خوانند و در جنگ های او شرکت کرده بودند. همواره مراقب باشیم که از دین الهی خارج نشویم.

 

آیت‌الله جاودان افزود: آخر عمر پیامبر(ص) حضرت مکرر فرمودند که برای من قلم و کاغذ بیاورید که چیزی بنویسم که پس از آن گمراه نشوید اما اجازه ندادند. خلیفه دوم پس از پیامبر اصحاب را قسم داد که هر نوشته از پیامبر دارند بیاورند. همه میراث پیامبر(ص) را جمع کرده و آتش زد. خلیفه سوم هم قرآن های تفسیر دار زمان پیامبر(ص) را جمع کرده و سوزاند. 


این استاد اخلاق ادامه داد: امیر مومنان(ع) در کتابی به نام جامع تمام دستورات احکام اسلام را نوشتند که از میراث های نبوت است. اصحابی مثل سلمان، ابوذر و مقداد می دانستند که پیامبر(ص) هر چه می گوید از طرف خداست و از غیب خبر می دهد و یک کلمه از خود نمی گوید. تعداد آنها بسیار کم و فقط ۴۰ نفر بودند. 

 

 

کد خبر 1240128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha