پیشرفت نظام مرهون وحدت حوزه و دانشگاه است

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن تلاش می کند دانشگاه را از حوزه علمیه جدا کند و اختلاف برافکند، پیشرفت، تکامل نظام و مردم مرهوهون این دو مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری روز جمعه 25 آذرماه در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهارکرد: 227 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه است که برای ارتقای کشور و مملکت لازم است، امروز هزاران نفر از روحانیون و علما با عناوین مختلف در دانشگاهها مشغول به کار هستند.

 

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: جمع زیادی از اساتید در مراکز حوزه های علمیه مشغول به تدریس هستند که بهره گیری دانشگاه از حوزه و حوزه از دانشگاه و وحدت واقعی ایجاد شده در تکامل کشور مفید است زیرا رشد کشور در سایه علم است.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال جلوگیری از رشد علمی نظام است زیرا خیلی از علما و دانشمندان را به خاطر علم شان به شهادت رساندند، علم و دانش تعالی و ترقی نظام را به همراه دارد، دشمن از پیشرفت ایران هراس دارد و مخالف است.

 

وی تصریح کرد: دشمن دانشمندان هسته ای را به شهادت رساند که جایگاه علمی داشتند و دشمن چشم پیشرفت علمی کشورهای اسلامی را ندارد اما با تمام تلاش هایی که دشمن کرد جمهوری اسلامی روز به روز پیشرفت های بسیاری کرد.

 

وی بیان کرد: میانگین رشد علمی ایران اسلامی بالا و 13 برابر دنیا محسوب می شود و در حوزه های مختلف علمی رشد خوبی داشته است و با جهاد علمی حوزه و دانشگاه سایر عقب ماندگی ها هم ارتقاء می یابد.

 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: روز وحدت حوزه و دانشگاه روز برنامه ریزی و روز رشد و تعالی برای برنامه های مختلف است.

 

 

کد خبر 1240176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha