تامین منابع مالی راه آهن خراسان جنوبی از محل تهاتر نفت با موافقت رهبری

منصوری با بیان اینکه منابع راه آهن خراسان جنوبی با موافقت رهبر انقلاب از محل تهاتر نفت تامین می شود، گفت:در راستای اجرای این دور از سفر به خراسان جنوبی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی علاوه بر تعهدات قبلی برای پروژه های استان تخصیص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن منصوری امروز (۲۵ آذر) در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: در دور اول سفرهای استانی در سر فصل عمرانی پنج هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان مصوبه داشتیم وی می بایست تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

 

*تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پرداخت شده است و نشان می دهد که تحقق عملکرد مصوبات عمرانی بیش از ۴۶ درصد بوده است و از سفر اول تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان به خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

 

وی به دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این سفر پیگیری مصوبات سفر اول بود و با تاکید رئیس جمهور مقرر شد تا در راستای اجرای این دور از سفر به خراسان جنوبی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی علاوه بر تعهدات قبلی برای پروژه های استان تخصیص یابد.

 

منصوری در ادامه بیان کرد: در این دور از سفر ۲۰۰ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و گروهای دینی و مردمی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه بانوان و ۳۵  هزار میلیارد تومان هم برای حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۲۱ مجموعه بانک، موسسه و بنگاه برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کردند، افزود: این مجموعه ها در ۱۰۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد.

 

*حل مشکل راه آهن خراسان جنوبی

وی به حوزه گردشگری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درخواست داشت تا چند طرح بوم گردی در خراسان جنوبی از معافیت در بحث تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کابری بهره مند شوند و با کلیت این موضوع موافقت شده است.

 

منصوری ادامه داد: در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیتی که استان دارد تقاضای امهال برخی از تسهیلات که به دلیل کرونا موفق به بازپرداخت نشدند داشتند که مقرر شدند در ذیل مصوبات این دور از سفرها مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه  چهار مجموعه تولید نیروی خورشیدی و پاک در استان مستقر خواهد شد، گفت: ۱۰۰ درصد عواید بازارچه های مرزی برای نگهداری و توسعه و مدیریت بازارچه ها در استان اختصاص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به بحث راه آهن خراسان جنوبی عنوان کرد: راه آهن مطالبه قدیمی و جدی مردم این استان است و با موافقت رهبر انقلاب از محل تهاتر نفت این پروژه به جدیت دنبال خواهد شد و مشکل منابع آن حل شده است.

 

منصوری ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا مقرر شده است به عنوان پیمانکار بالادستی کار را تحویل بگیرد و تمام ابعاد اجرای این پروژه فراهم شده است و کار سرعت ویژه ای خواهد گرفت.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص بحث گازرسانی گفت: خراسان جنوبی از نظر میزان گازرسانی در صدر کشور قرار دارد و تمامی روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار هستند و استان سبز کشور محسوب می شود.

 

وی با اشاره به بحث افزایش شعاع مرزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مرز نباید از وجود ساکنین خالی شود چرا که مرزبانان کشور هستند بحث افزایش شعاع مرزی از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر را پیگیری خواهیم کرد.

 

منصوری در خصوص دیگر مصوبات سفر ئوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد: توجه به طرح توسعه نهبندان، رفع نقاط حادثه خیز جاده ای، دوبانده کردن جاده نهبندان – بیرجند، اختصاص سهمیه برای پزشکان متخصص و استقرار در مناطق محروم، بورسیه کردن دانشجوهای پزشکی و تعهد گرفتن برای خدمت در مناطق محروم، بازنگری در پرداختی حقوق دولتی معادن، مساعدت حداکثری درباره مالیات ها، آسفالت ۱۲ کیلومتر جاده بیرجند- قاین و غیره نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

 

 

کد خبر 1240212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha