شعاع مشمولی سهمیه سوخت خراسان جنوبی افزایش پیدا کند

قناعت گفت: به منظور ارتقای توان اقتصادی ساکنان روستاهای مرزی خراسان جنوبی درخواست داریم تا شعاع مشمولی سهمیه سوخت استان از ۲۰ به ۵۱ کیلومتر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز جمعه (۲۵ آذر) در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است،‌ اظهار داشت: راه اندازی واحد صنعتی و معدنی طی سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ جهت ایجاد اشتغال پایدار دنبال خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث اشتغال مرزنشینان گفت: خراسان جنوبی هم به آیین نامه سامانه مقابله با آموزش های غیررسمی اضافه شود.

 

وی با توجه به کمتر توسعه یافتگی و ضرورت سرمایه گذاری در بخش معادن استان عنوان کرد: سرمایه گذاران معادن که اقدام به احداث واحد فناوری در استان می کنند حقوق دولتی آنان بر اساس استخراج واقعی معادن مصوب کشوری محسوب می شود.

 

قناعت با بیان اینکه مناطق بیرجند و قائنات جز مناطق کمترتوسعه یافته نیستند، ادامه داد: جهت جلوگیری از مهاجرت نیروی کار به خصوص متخصصان پیشنهاد می شود معافیت ۵۰ درصدی مالیات برای این مناطق لحاظ شود.

 

وی با اشاره به ضعف زیرساخت های بازارچه های مرزی خراسان جنوبی عنوان کرد: پیشنهاد می کنیم سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی غرامت بازارچه های مرزی استان جهت نگهداری و توسعه به مدت ۱۰ سال اقدام کند.

 

قناعت گفت: به منظور ارتقای توان اقتصادی ساکنان روستاهای مرزی استان درخواست داریم تا شعاع مشمولی سهمیه سوخت استان از ۲۰ به ۵۱ کیلومتر افزایش پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1240214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha