مدیریت آشوب های اخیر در خارج از کشور بود/با سرشاخه های اصلی اغتشاشات برخورد شود

آیت الله سعیدی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: بخش مهمی از حوادث اخیر توسط شبکه‌ها و عوامل خارجی مدیریت می ‌شد و باید با سرشاخه‌های خارجی و همچنین عوامل داخلی برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز (جمعه 25 آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی رمز عبور از مشکلات و قدم گذاشتن در مسیر سعادت است‌ و باید همواره در این زمینه قدم برداریم.


امام جمعه قم افزود: یکی از آثار تقوا خدمات رسانی به مردم است و فردی که متقی باشد خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم را در اولویت کار خود قرار می دهد.
وی در ادامه با اشاره به جریان شناسی نفاق گفت: یکی از ویژگی های منافقین توقع و زیاده خواهی آنها از بیت المال و اموال عمومی است و در دوران پیامبر(ص) نیز بارها و بارها این موضوع را مطرح می کردند.


سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرد شدن هوا و مصرف انرژی گفت: بیشتر مصرف انرژی در کشور در بخش خانگی و غیرمولد است که اگر در بخش مولد مصرف شود موجب افزایش چند برابری درآمد ناخالص ملی خواهد شد.


وی تاکید کرد: مردم عزیز ایران تا جایی که ممکن است در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و بدانند که اسراف از مصادیق بارز گناهان کبیره است.


امام جمعه قم همچنین به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش های موثر و کارآمد در جامعه تاکید دارند و باید بدانیم که پژوهش یک تکلیف و وظیفه است.


سعیدی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: بخش مهمی از حوادث اخیر توسط شبکه‌ها و عوامل خارجی مدیریت می ‌شد و باید با سرشاخه‌های خارجی و همچنین عوامل موثر داخلی برخورد شود.


وی افزود: مدیریت آشوب در خارج از کشور بود و در این زمینه نقش کشورهایی از جمله آلمان، فرانسه و عربستان پررنگ است.


امام جمعه قم به اقدامات متقابل ایران اشاره کرد و گفت: برخورد با سرشاخه های ایجاد آشوب در خارج از کشور از جمله عوامل شبکه ایران اینترنشنال، انجام شد و باید باید در برابر اقدامات آنها اقدام متقابل کرد.


سعیدی تاکید کرد: شناسایی سرشاخه های داخلی نیز باید در دستور کار باشد و شبکه های حقیقی که با حضور برخی از هنرمندان انجام شد باید رصد و پیگیری شود.


وی با اشاره به برخی رفتارها در مدارس و دانشگاه ها گفت: در این زمینه نیز باید ببینیم که مشکل تربیت و آموزش در کشور کجاست و ضعف هایی که وجود دارد را برطرف کنیم.

کد خبر 1240220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha