دشمن برای سد کردن مسیر پیشرفت‌ و تضعیف ما دست به جنگ ترکیبی زده است

حجت‌الاسلام آل حبیب گفت: دشمن برای سد کردن مسیر پیشرفت‌ کشورمان و برای تضعیف ما دست به جنگ ترکیبی زده و همه امکانات خود را به میدان آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام آل حبیب امروز (جمعه، ۲۵ آذر ماه) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید در آیه ای ما را به رعایت تقوای الهی امر فرموده است و می‌فرماید برای خود زاد و توشه جمع کنید که در اینجا منظور از زاد و توشه همان تقواست.  

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه کسب تقوای الهی انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند عنوان کرد: طبق آیه شریفه قرآن کریم، بین دو مفهوم تقوا و عقل یک توازنی وجود دارد به این معنی که انسانهای عاقل هستند که دنبال تقوا هستند و هر کسی که با تقوا باشد انسانی عاقل است.

 

آل حبیب یکی از صفات مومن و اهل تقوا را مسأله یقین دانست و اضافه کرد: یقین را میتوان به سه دسته یقین علمی، یقین قلبی و یقین کشفی تقسیم کرد که هر کدام از آنها دارای درجاتی متفاوت هستند و برای انسان کارکردهای مختلفی دارد و انسان می‌تواند از طریق آن وجود خود و ذات خداوند متعال را شناخته و به او نزدیک شود.

 

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر بار دیگر همه نمازگزارن جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و تصریح کرد: انشالله همه ما در مسیر تقوای الهی قرار بگیریم تا به واسطه صفت تقوا توفیق بهره‌مندی از معارف الهی شامل حالمان بشود. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح که به  هفته وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است اذعان کرد: خاندان پهلوی و در رأس آنها رضا خان افتراق بین حوزه و دانشگاه را در اولویت قرار دادند زیرا نمی‌خواستند این دو بخش با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به واسطه آن مشکلات جامعه حل شود فلذا در زمان طاغوت طرح مباحث علمی - اسلامی امکانپذیر نبود که با اقدام شهید مفتح این زمینه فراهم شد.

 

آل حبیب با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه‌ای سعادتمند تعهد و تخصص باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند یادآور شد: حوزه‌های علمیه باید با علوم روز جامعه آشنایی داشته باشند که خوشبختانه همین طور هم هست و هم‌اکنون بسیاری از روحانیون و طلاب ما در دانشگاه‌ها حضور دارند.

 

وی نقش موثر حوزه و دانشگاه در جلوگیری از بروز انحرافات و انحطاط در کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند و زمانی که حتی به رهبری رسیدند هرگز ارتباط خود با دانشگاهیان را قطع نکردند و جلسات چند ساعته را در دانشگاه‌ها و در حسینیه برگزار می‌کردند و به سوالات پاسخ می‌دادند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت ایران اسلامی وحدت بین همه اقشار آن است و آنچیزی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد ابتدا وجود رهبر بزرگ آن حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه و سپس وحدت بین مردم بود که دست به دست هم دادند و با وجود همه مشکلات و شکنجه‌ها وحدت خود را حفظ کردند.

 

آل حبیب با بیان اینکه دشمن با همه ترفندهای داخلی و خارجی درصدد پیشبرد برنامه خود در اغتشاشات هستند یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در یک جنگ ترکیبی هستیم زیرا دشمن همه امکانات خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورده است و ما می‌بینیم که چگونه همه گروهک‌های تروریستی و رسانه‌های معاند و برخی کشورهای اروپایی‌ و ایضا عربستان خائن، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب وارد این جنگ شده‌اند. 

 

وی عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید تا ۲۵ سال دیگر ما اسرائیل غاصب را در نقشه کره زمین نخواهیم داشت انشالله محقق خواهد شد زیرا اینها خودشان در حال کندن چاه خود بوده و برای نابودی خود پیشقدم شده‌اند. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه اعتراضات در همه کشورها وجود دارد اذعان داشت: انقلاب اسلامی یک نهال تنومند است و ۴۳ سال از عمر پربرکت آن گذشته و در صحنه های مختلفی نظیر جنگ هشت ساله بر تمام دشمنان خود پیروز شده و هم‌اکنون در حوزه نظامی و دفاعی دستاوردهای عظیمی به دست آورده است.

 

آل حبیب در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دولتمردان و مسئولان ما نیز سهل انگاری کردند و باید این امر را قبول کنیم و همانطور که رهبری فرمود مجلس، قوه قضاییه و دولتی انقلابی بر سر کار آمد اما دشمن وقتی پیشرفت‌های ما را دید برای تضعیف ما دست به جنگ ترکیبی زد.

کد خبر 1240221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha