ظن و گمان دلیل تصمیم سازی نیست

حجت الاسلام جلالی گفت: ظن و گمان دلیل تصمیم سازی نبوده و نباید بر اساس توصیه قرآن به این چنین دلایلی اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محسن جلالی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت روز پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: تعقل و پژوهش جز مهمترین توصیه های دین برای دینداری و تصمیم سازی در زندگی فردی و اجتماعی است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به انتشار اخبارهای غیرواقع و برپایه شک افزود: ظن و گمان دلیل تصمیم سازی نبوده و نباید بر اساس توصیه قرآن به این چنین دلایلی اکتفا کرد بلکه باید عقل و تحقیق مبنا قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: فضای مجازی در عصر حاضر وسیله ای برای انتشار خبرهای غلط و یا بر پایه شک بوده که به جامعه و پایه های اساسی آن لطمه می زند.

حجت الاسلام جلالی تحقیق و پژوهش در حوزه های عمومی جامعه را نیز مهم خواند واذعان داشت: در کشورمان به این موضوع توجه شده و ایران جز کشورهای برتر دنیا در این حوزه به حساب می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: در عرصه پژوهش قادر به یافتن راهکارهای اساسی و مبتنی بر پایه اصول و عقل خواهیم بود و چالش های اجتماعی علمی رفع خواهد شد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان با بیان اینکه شهید مفتح تلاش خود را برای وحدت حوزه و دانشگاه بکار گرفت، تصریح کرد: این مقوله مهم باید حفظ شود و نگذاریم روزنه برای سو استفاده فراهم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیازمند حوزه و دانشگاه در کنار همدیگر برای رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

کد خبر 1240235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha