قاچاق چوب و ذغال در سایه غفلت مسئولان منابع طبیعی/بهداشت آب شرب تهدید بزرگی برای سلامت مردم چیتاب

حجت الاسلام پژمان به مشکل منبع آب شرب شهر چیتاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه در موقعیت فعلی مسئله بهداشت آب شرب تهدید بزرگی برای سلامت مردم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان ظهر امروز (۲۵ آذر ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی شهر چیتاب ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به ماموریت پیامبران جهت هدایت بشر خطاب به حاضرین، اظهار کرد: خدا در زمینش جهت یکتاپرستی و هدایت هر قومی یک پیغمبری فرستاد.

 

امام جمعه بخش کبگیان با تاسی از رسالت خطیر عالم در این زمانه، گفت: خداوند در روز محشر عابد و عالم را دعوت می کند که عابد به تنهایی و عالم با هدایت شدگان و تعلیم دیدگانش به بهشت می روند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک فرا رسیدن روز «وحدت حوزه و دانشگاه»، افزود: در جامعه امروزی خاصه مسئله مهم رسالت پاسداری از جبهه فرهنگ و تبیین مبانی و مسائل فرهنگی جامعه با توجه به رسالت سنگین بر دوش دو قطب حـوزه و دانشگاه بوده و کمبود یکی در کنار دیگری به علت نقش عظیم آن در صیانت از مبانی تثبیت فرهنگ خلل بزرگی به جامعه وارد می کند.

 

حجت الاسلام پژمان هجمه فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم را خطرناک ترین و آخرین حربه آنان به نظام دانست و یادآور شد: در فتنه اخیر دیدیم که دشمن با اعمال دانشجونماهای (چوب و چماق به دست) به بلواهای خیابانی ضمن تنش میان دوقطب حوزه و دانشجو علیه همدیگر، به دنبال بی ثبات کردن جبهه اتحاد این دو طیف بود.

 

امام جمعه کبگیان هدف دشمن در اغتشاشات اخیر در فشار آوردن به جبهه فرهنگی حوزه و دانشگاه را اعمالِ صحنه سازی های دروغین با تزریق نفاق بر بدنه این بال مهم فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: دشمن با این کار سعی بر جلوگیری از پیشرفت فرهنگ در کنار مبانی علمی دارد و باید سخت مراقب بود.

 

وی به مشکل منبع آب شرب شهر چیتاب اشاره کرد و افزود: ضمن تشکر از زحمات مدیران آبفای استان و شهرستان، بزرگواران ضمن بازدید و روئیت مشکل مخزن آب شرب شهر چیتاب، چند سالی است که قول داده بودند با خروج این مخزن از مدار، مشکل را حل و فصل کنند، ولی متاسفانه در موقعیت فعلی مسئله بهداشت آب شرب تهدید بزرگی برای سلامت مردم بوده که مردمان این خطه در تماس ها و مراجعات متعدد سفت و سخت از دست آبفا شاکی هستند.

 

حجت الاسلام پژمان تاکید کرد: نخست زیر مخزن سوراخ و درصد بالائی از آب به هدر می رود و در مسیر نشت های متعدد کف منبع علاوه بر ورود گل و لای و مواد دیگر در زمان کلر پاشی، تمام زحمات بهداشت منطقه در کنار فرو رفت آب به هدر می رود.

 

امام جمعه شهر چیتاب ضمن توصیه به مردم در زمینه مصرف بی رویه گاز، خطاب به مدیران منابع طبیعی و شرکت گاز در استان و شهرستان نیز گفت: منابع طبیعی که الحمدولله در خواب است و از خدا می خواهد که مردم بیدارشان نکنند و کبگیان مـیدانِ تاراج بلوط مظلوم و بی صاحب شده، در صورتی که همه بخش گاز دارند، هرجای بخش هم درخت قلع و قمع کرده و گونی گونی ذعال می فروشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیار تأمُل برانگیز و به قولی أَسَفناک است بخشی که در خدمات واسعه نظام خانه به خانه اش از نعمت گاز برخوردار است، نخست خانه هایی هستند که سال به سال پول گاز نمی دهند، دوم بخشی که از بیش از یک سوم جنگلها و منابع طبیعی استان برخوردار است، منبع صدور بیشترین ذغال و قاچاق چوب بی صاحب بلوط در استان را دارد و کلاف سردرگم این پازل پیچیده در دست چه کسانی است؟.

کد خبر 1240240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha