ضرورت تولید علوفه هیدروپونیک در دزفول

آوایی، تولید علوفه هیدروپونیک برای تامین نیاز دامداران را ضروری دانست و خواستار همکاری سازمان منابع طبیعی کشور و دانشگاه جندی شاپور دزفول در این خصوص شد.

سید احمد آوایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوزستان، با اشاره به دیدار با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: تولید علوفه با توجه به وجود بیش از ۳.۵ میلیون رأس دام در شهرستان دزفول ضروری و از نیازهای اصلی برای توسعه صنعت دامپروری است.

 

نماینده مردم دزفول در کجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به قیمت بالای علوفه دامی پیشنهاد می‌شود تولید علوفه هیدروپونیک در سطح کم با راندمان بالا و حداقل مصرف آب با همکاری دانشگاه صنعتی جندی شاپور در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گیرد.

 

وی همچنین خواستار همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در راستای ترویج و توسعه گیاهان دارویی در اقلیم‌های طبیعی به منظور جلوگیری از تخریب اکوسیستم ناشی از برداشت گیاهان دارویی وحشی شد.

 

آوایی تصریح کرد: دانشگاه جندی شاپور دزفول، جهت بررسی و اجرای طرح‌های موثر در راستای کنترل آفات و بیماری‌های درختان جنگلی مناطق شمال خوزستان اعلام آمادگی کرده لذا می‌توان در این خصوص نیز اقدامات مثبتی صورت گیرد.

 

وی یاد آور شد: پارک جنگلی لاله و محدوده جنگل‌کاری دولتی روبه‌روی شهرک المهدی دزفول به مساحت ۵۶ هکتار که از اراضی ملی است به دلیل عدم وجود ابتدایی‌ترین خدمات و امکانات رفاهی نظیر فضای سبز مناسب، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سایر موارد بدون استفاده است که با توجه به اعلام آمادگی شهرداری دزفول جهت بهسازی و توسعه این اراضی جهت استفاده عموم مردم ضرورت دارد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با واگذاری آن به شهرداری موافقت کند.

 

کد خبر 1240265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha