نظام سلطه نمی خواهد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بعد زنان برجسته شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت: نظام سلطه نمی خواهد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بعد زنان برجسته شود.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت: یکی از کارهایی که نظام سلطه انجام می دهد، استفاده ابزاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی است. ما در سال ها و دهه های گذشته نیز شاهد این موضوع بوده ایم که علی رغم عدم استحقاق محکوم می شویم؛ مثلا ایران خود قربانی تروریسم است اما ما را به عنوان کشوری که حامی تروریست است، معرفی می کنند که این دروغ بزرگی است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ده ها هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند، گروه های تروریستی در جامعه با حمایت های غرب فعالیت کردند در حال حاضر برخی از گروه های تروریستی شناخته شده که دستشان به خون مردم ایران آغشته است در خارج از کشور فعالیت می کنند اما غرب تلاش می کند تا چهره ای واژگونه از جمهوری اسلامی ایران ارایه دهد.

 

وی ادامه داد: در مورد زنان بیشترین میزان آزادی برای زنی که می خواهد در اجتماع حضور داشته باشد، توسط قانون اساسی پیش بینی شده است. امروز اکثریت دانشجویان در کشور زنان هستند. زنان می توانند در بالاترین سطوح مدیریتی، پژوهشی و علمی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی یا در عرصه های مختلف هنری رشد و فعالیت داشته باشند و بلوغ فکری و ذهنی خودشان را نشان دهند و در خدمت اجتماع باشند اما غرب تلاش می کند با انواع و اقسام شگردها این گونه وانمود کند که در ایران آزادی وجود ندارد.

 

مقتدایی تاکید کرد: ماهیت نظام سلطه این است که نمی خواهد رقیبی داشته باشد. زن مسلمان آزاده دارای عفت و حیا که عالم و دانشمند باشد و در حیطه های تخصصی مهارت کسب کرده باشد از یک سو هدف ماست که در سال های گذشته و در دولت های مختلف دنبال کرده ایم و از سوی دیگر چنین زنی را نظام سلطه تلاش می کند تا به عنوان یک الگو به جهانیان معرفی نشود. واقعیت این است که نظام سلطه نمی خواهد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ابعاد مختلف آن از جمله بعد زنان برجسته شود.

کد خبر 1240340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha