کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا محورهای مهم مدیریت پسماند

فکور با بیان اینکه کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا دو محور مهم است گفت: اینها نیازمند فرهنگ سازی و تلاش همه جانبه جهت رایج شدن نگاه درست به مساله پسماند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، موسی فکور ظهر امروز(شنبه، 26آذر) در جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن با اشاره به اینکه موضوع پسماند از مسائل حیاتی استان است اظهار کرد: این امر از ابتدای آغاز به کار استاندار یکی از اولویت های مدیریت در گیلان بوده است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا دو محور مهم است افزود: اینها نیازمند فرهنگ سازی و تلاش همه جانبه جهت رایج شدن نگاه درست به مساله پسماند است.

 

وی با اشاره به تلاش های صورت پذیرفته در راستای مدیریت پسماند، خواستار توجه به ابزارهای نوین، بحث های کاربردی و رسیدن به نتیجه مطلوب شد.

 

فکور خواستار محوریت نظرات کارشناسی در امر مدیریت پسماند شد و تصریح کرد: سرعت در برنامه ها و طرح های مدیریت پسماند در شهرستان فومن بسیار حائز اهمیت است.

 

فرماندار فومن ضمن اشاره به اقدامات آموزشی انجام شده درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در مدارس، بر آموزش فراگیر در سطح شهر و روستاها به ویژه ادارات دولتی تاکید و خاطرنشان کرد: ساماندهی زباله گردهای فعال در سطح شهرستان از سوی شهرداری ها و بخشداری ها باید صورت پذیرد.

کد خبر 1240359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha