امروز نیروی انسانی و جمعیت ثروت کشورها محسوب می شود

سیاهکلی مرادی گفت: امروز دیگر نمی شود روی نفت و ثروت های این چنینی حساب کرد، اولویت اول نیروی انسانی است و قدرت سیاسی کشورها هم با جمعیت سنجیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی در همایش بزرگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که امروز (شنبه ۲۶ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دنیای امروز نیروی انسانی حرف نخست را می زند و به طور تقریبی تمامی کشورهای دنیا سبک و سیاق شان به این سمت است و متوجه شدند که نیروی جوان در واقع انرژی دهنده، کمک کننده و تسهیل کننده است و در برابر آن، جمعیت پیر مصرف کننده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: امروز دیگر نمی شود روی نفت و ثروت های این چنینی حساب کرد، اولویت اول نیروی انسانی است و قدرت سیاسی کشورها هم با جمعیت سنجیده می شود و بسیاری از استعدادهای ورزشی، هنری و علمی هم از همین نیروی جوان برمی آید و اگر کشوری بخواهد اقتصادش زمین نخورد و در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد باید به این مهم توجه کند زیرا جمعیت جوان کشور تولیدکننده ثروت است.

 

وی افزود: نشاط و شادابی و روحیات این چنینی در جامعه بیشتر از طریق جوانان ایجاد و تزریق می شود، بنابراین نیروی جوان بسیار مهم است در جامعه وجود داشته باشد.

 

سیاهکلی مرادی اعلام کرد: در نگاه اسلامی ازدواج و خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردار دارد به طوری که پیامبر گرامی اسلام فرموده اند هیچ بنایی نزد خدا بنیانگذاری نشده که محبوب تر از خانواده باشد و در بحث ازدواج هم چند مولفه را اگر بخواهیم بررسی کنیم از اهداف ازدواج ایجاد محیطی آرام و دارای آسایش برای جامعه، تکامل فرد در سایه انس و محبت و سلامت و امنیت اجتماعی است و هدف مهم دیگر بقا و تولید نسل است و فرزندآوری جزو اهداف ازدواج است زیرا فرزندان موجب گرمی و پویایی خانواده می شوند.

 

وی گفت: زمانی تبلیغات منفی شد که فرزند کمتر موفقیت بیشتر را به دنبال دارد البته شاید پدران و مادران با فرزند کمتر، آرامش داشته باشند ولی آن تک فرزند آرامش ندارد و ممکن است استرس و اضطراب گریبانگیر آن شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: برای داشتن کشوری پویا و توانمند باید این مهم مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم نسل جوان کشور با شعور اجتماعی و نگاه اعتقادی و اسلامی که وجود دارد، خانواده هایی پویا و سالم داشته باشند و نظام تعلیم و تربیت هم به وظایف خود عمل کرده و فرزندانی در تراز نظام اسلامی تربیت کند.

 

کد خبر 1240382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha