معرفی واقعه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با برگزاری رویداد ادبی «رواق سرخ»

حجت الاسلام سیدی گفت: با برگزاری رویداد ملی «رواق سرخ» سعی کردیم تا جنایت تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) معرفی کنیم و معتقدیم که وقایع تاریخی را باید با هنر و سرایش در بند بکشیم و هنر مواد نگهدارنده اتفاقات تاریخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام سید حسین سیدی، امروز شنبه (26 آذر) در نشست خبری رویداد ملی ادبی سوگواره «رواق سرخ» گفت: بنیاد بین المللی «امام رضا (ع)» امسال در ۱۶ استان جشنواره برگزار می کند و جشنواره «آوها و نواهای رضوی» امسال در شیراز برگزار می شود و پیش از این هم جشنواره شعر رضوی در فارس برگزار شد.

دبیرعلمی سوگواره «رواق سرخ» و مدیر رویدادهای فرهنگی هنری بنیاد بین المللی «امام رضا (ع)» افزود: در خصوص سوگواره ملی «رواق سرخ» که با همکاری این بنیاد برگزار شده است، حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) محوریت قرار گرفته است و حرم مطهر امام رضا (ع) تصمیم به برگزاری این سوگواره به صورت فوری گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در مورد بسیاری از وقایع اخیر یکصد سال اخیر ردپای محکمی نداریم، بیان کرد: به این نتیجه رسیدیم ثبت وقایع با شعر می تواند موثر واقع شود و با برگزاری رویداد ملی «رواق سرخ» سعی کردیم تا جنایت تروریستی اخیر در حرم  مطهر حضرت شاهچراغ (ع) معرفی کنیم و معتقدیم که وقایع تاریخی را باید با هنر و سرایش در بند بکشیم و هنر مواد نگهدارنده اتفاقات تاریخ است و وقایع با هنر پایدار می شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بنیاد بین المللی «امام رضا (ع)» ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری و ... در برگزاری این رویداد به تعامل پرداخته اند و تعداد آثار رسیده به سوگواره ملی «رواق سرخ» به ۴۶۵ اثر رسید که در داوری نهایی به 10 برگزیده رسیده است.

وی اعلام کرد: به دو نفر اول مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه کربلا به نیت شهدا و پنج نفر بعدی هم سه میلیون تومان کمک هزینه سفر به عتبات در ایران اهدا خواهد ش و چون نفر اول نداشتیم به جای نفر اول به سه نفر، هر یک سه میلیون تومان اهدا خواهد شد.

دبیرعلمی سوگواره «رواق سرخ» همچنین گفت: یک کارگاه با موضوع شعر آئینی و بررسی اشعار ارسالی هم در مراسم اختتامیه برگزار می شود و فرصت تعامل شرکت کنندگان با داوران هم در مراسم اختتامیه فراهم شده است و مرتضی آخرتی، داور این سوگواره هم حضور خواهد داشت.

کد خبر 1240433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha