۶۵ درصد هدف‌گذاری صادراتی خراسان جنوبی محقق شد

اشرفی گفت: تاکنون بالغ بر ۶۵ درصد از ۱۱۷ میلیون دلار هدف‌گذاری صادراتی خراسان جنوبی در سال‌جاری تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی ظهر امروز شنبه (۲۶ آذر) در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: رویکرد ما در این کارگروه برای حفظ و بقای جایگاه صاداراتی استان در کشورهای همسایه و توسعه و ایجاد بازارهای جدید است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه گاهی آنقدر کم کاری شده است که جایگاه موجود صادراتی را از دست داده ایم، تصریح کرد: پیدا کردن بازارهای صادراتی آسان است اما حفظ بازار هدف صادراتی کار سختی‌تر است بنابراین خط قرمز ما این است که دستگاه های مربوطه برای توسعه صادارت به کشورهای همسایه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند.

 

اشرفی  با اشاره به تأکید دولت برای حلقه ارتباطی و توسعه با کشورهای همسایه، بیان کرد: مرز افغانستان تنها مرزی است که رئیس جمهور برای آن نماینده ویژه منصوب کرده و همه بسترها و ظرفیت ها فراهم است لذا سازمان صمت درخواست می شود که از کارهای روزمره و جاری عبور کرده و برای توسعه صادرات برنامه محور حرکت کنند.

 

وی با اشاره به صدور مجوز ترانزیت عام از مرز ماهیرود، گفت: در حال حاضر ایکس دی گمرک ماهیرود آماده بهره برداری است و قابلیت صادرات و واردات کالا را در بخش های مختلف برای استان فراهم کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: برای صادرات هوایی محصولات زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کرایه حمل از مبدأ استان به مقصد کشورهای صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران تأمین اعتبار خواهد شد و همچنین تأمین بخشی از کرایه صادرات زمینی این محصولات را در سطح ملی پیگیری خواهد کرد.

 

اشرفی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران بخشی از هزینه های ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان را پرداخت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری هدف گذاری ۱۱۷ میلیون دلار صادرات برای خراسان جنوبی از مرکز ابلاغ شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۶۵ درصد این تعهد محقق شده است که با اجرای روش های نوین صادراتی امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

 

اشرفی در پایان با اشاره به اینکه تجهیز آزمایشگاه مرجع و تخصصی صادرات در دستور کار است، درخواست کرد: بخش خصوصی اگر کالای را می خواهد صادر کند و بستر آن در استان وجود دارد از کمرگ خراسان جنوبی این مهم را انجام دهند.

 

کد خبر 1240444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha