هیئت داری حاج قاسم| نکاتی که سردار سلیمانی در برگزاری مراسم روضه روی آن حساس بود

مدیر اجرایی بیت الزهرا به مناسبت ایام فاطمیه و در پیش بودن سومین سالگرد شهادت سردار دل ها پیرامون « هیئت داری و مجلس داری حاج قاسم» نکاتی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهدی صدفی، صبح یکشنبه(۲۷ آذر) در سلسله جلسات اخلاق در مکتب شهید سلیمانی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی که ماهانه با مواعظ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار می شود؛ به مناسبت ایام فاطمیه و در پیش بودن سومین سالگرد شهادت سردار دل ها پیرامون « هیئت داری و مجلس داری حاج قاسم» نکاتی بیان کرد.

 

 

وی روضه های فاطمیه را یکی از جلوه‌های ارادت حاج قاسم به اهل بیت دانست و افزود: ایشان سیره و نگاه خاصی نسبت به این مجالس داشتند و علاوه بر اینکه فرمانده عالیرتبه نظامی بود در تعظیم شعائر مذهبی هم کارشناسی توانمند در میدان عمل بود.

 


صدفی گفت: اولین نکته ای که شهید سلیمانی بر آن تاکید داشت توجه هیئتی ها به تهذیب نفس بود زیرا نگاه سردار این بود اگر دست اندرکاران مجالس اهل بیت از هر جهت سرآمد باشند و روی تهذیب نفس خود دقت کنند تاثیرگذاری مجالس بیشتر خواهد بود.

 

 

وی اظهار کرد: به همین دلیل ایشان بارها به هیئتی ها تاکید می کرد چون منصوب به دستگاه اهل بیت هستید باید نسبت به خیلی از موارد مراقبت کنید.

 

 

صدفی دومین موضوع مورد تاکید شهید سلیمانی را تبیین معارف اهل بیت در اینگونه جلسات عنوان و بیان کرد: ایشان توصیه می کرد مجالس به گونه ای باشد که افراد پس از شرکت در آن، از نظر اعتقادی رشد داشته باشند.

 

 


وی ادامه داد: شهید سلیمانی همچنین تاکید داشت مجالس اهل بیت از تحریفات به دور باشد؛ ایشان هوش سرشاری داشت و علیرغم اینکه در مجالس روضه چند ساعت ورودی مجلس می ایستاد اما به مطالب گفته شده به دقت گوش می داد.

 

 

 

صدفی در همین باره به بیان خاطره ای از شهید سلیمانی پرداخت و توضیح داد: یک بار، مداح غیرمستند خواند و شهید سلیمانی بعد از جلسه به من گفت به مداح بگو فلان جا را اشتباه خواندی و آن مداح پس از تحقیق متوجه اشتباه خود شد.

 

 

وی افزود: حاج قاسم اهل مطالعه هم بود  و بعضاً بحث های سخنران را پیشنهاد می داد که لازم است منبری چیزهایی را بگوید که مورد نیاز مردم است و اگر ایرادی در سخنرانی بود از ما می خواست که به سخنران بگوییم.

 

 

مدیر اجرایی بیت الزهرا تاکید حاج قاسم بر نماز اول وقت به گونه ای که یا شروع مراسم با نماز باشد و یا پایان آن؛ تصریح کرد: احترام به عزاداران از دیگر نکات مورد توجه سردار بود که نگاه ویژه ای داشت و می گفت میهمان حضرت زهرا هستند‌ و تاکید داشت مورد احترام قرار بگیرند.

 

وی با افزودن این مطلب که سردار سلیمانی به شدت مخالف بود روضه های بیت الزهرا و یا حسینیه ثارالله در رقابت با جاهای دیگر باشد؛ ایجاد تمهیدات لازم برای میهمانان و عزاداران به گونه ای که حتی روی چای روضه تاکید داشت به بهترین وجه توزیع شود و تنظیف مکان عزاداری را از دیگر نکات قابل اهمیت عنوان کرد.

 

 

صدفی در پایان گفت: حاج قاسم از ماه‌ها قبل از برگزاری روضه دغدغه مراسم را داشت حتی وقتی خارج از کشور و در ماموریت بود اوضاع بیت الزهرا را جویا می شد و نسبت به مجالس اهل بیت دغدغه داشت.

 

 

کد خبر 1240488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha