گیلان میزبان ۳ شهید گمنام دفاع مقدس می شود

حبیبی از میزبانی گیلان از سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این شهدای گمنام در رستم آباد، لوشان و فومن به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حسن حبیبی امروز( یک‌شنبه، ۲۷ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه ( س) که به روز شهدای گمنام نامگذاری شده است گفت: تشییع شهدا همواره مظهر حفط اتحاد و انسجام ملی است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به حضور شهدای گمنام در سراسر کشور همزمان با ایام فاطمیه گفت: در گیلان ۱۳۹ شهید گمنام داریم که در ۵۳ یادمان شهدا تدفین شده اند و ۷۶ شهید اوایل انقلاب در ۲۶ گلزار شهدا آرمیده اند.

 

وی با اشاره به پیوند جوانان با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در یادمان شهدا تصریح کرد: تا کنون ۶۰ هیئت و مسجد درخواست اجرای برنامه برای شهدای گمنامی که قرار است در گیلان تشییع و تدفین شوند، را دارند.


حبیبی با اشاره با میزبانی گیلان از ۳ شهید گمنام در روز ششم دی افزود: این شهدا در اماکنی که قبلا درخواست داده و توانسته اند یادمان برای تدفین این شهدای گرانقدر را آماده کنند، تشییع و تدفین خواهند شد.

 

وی اعلام کرد: یک شهید در  پارک رستم آباد، یک شهید در پادگان آموزشی طباطبایی لوشان و یک شهید هم در پارک شهر فومن تدفین خواهد شد.

 

گفتنی است، پیکر‌های پاک ۱۱۱ شهید گمنام تازه تفحص شده مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای ۵، بیت المقدس ۷ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ که در مناطق عملیاتی جنوب عراق در استان‌های میسان و بصره کشور عراق کشف شدند، همزمان با ایام فاطمیه در کشور تشییع و تدفین خواهد شد.

کد خبر 1240522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha