آمادگی برای اندازه گیری سطح تشعشعات در استان فارس

سلیمان پور گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برای اندازه گیری سطح تشعشعات در نقاطی از شیراز و سایر نقاط استان که نگرانی هایی در خصوص اختلالات شبکه تلفن همراه وجود دارد از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید سلیمان پور، امروز یکشنبه (27 آذر) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: شبکه ارتباطی یک شبکه پویاست که به طور مستمر، همانند بافت شهری به رشد و توسعه نیاز دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برای اندازه گیری سطح تشعشعات در نقاطی از شیراز که نگرانی هایی در خصوص اختلالات شبکه تلفن همراه وجود دارد از آمادگی کامل برخوردار است.

وی تاکید کرد: بهبود پوشش تلفن همراه و رفع اختلال شبکه در گرو تغییر و ارتقای سایت های ارتباطی است و شهروندان حق مسلم در مطالبه سرویس های ارتباطی با کیفیت دارند.

سلیمان پور با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلاتی در زمینه توسعه حوزه ارتباطات در برخی نقاط در سطح استان و شهر شیراز وجود دارد، بیان کرد: تعامل آموزش و پرورش فارس با حوزه ارتباطی استان می تواند در رفع  دغدغه های شهروندان در خصوص تاثیر امواج موبایل بر سلامتی افراد از طریق امکان اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی و تطابق آن با استانداردهای این بخش و تسهیل در توسعه سایت های تلفن همراه، اختلالاتی را که در شبکه تلفن همراه در  این نقاط وجود دارد، موثر باشد.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات رادیویی جهت عرضه در کشور نیاز به گواهی تاییدیه نمونه دارند و این موضوع از طریق ارائه نمونه دستگاه به آزمایشگاه های معتبر به انجام می رسد که بر اساس الزامات و استانداردهای مورد تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

سلیمان پور تصریح کرد: پایش امواج الکترومغناطیس در شهر شیراز به عنوان دومین کلان شهر کشور بعد از تهران از طریق ایستگاه های ثابت نصب شده در 18 نقطه شهر انجام می شود و نتایج آن در بازه های زمانی مختلف به صورت برخط، بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی WWW.CRA.IR، بخش حقوق کاربران و به نام سامانه اندازه گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه همکاران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این است تا با لحاظ استانداردهای مناسب و ایمن، نیاز ارتباطی شهروندان را با بهترین کیفیت فراهم کنند، گفت: این حوزه در استان آمادگی دارد برای رفع ابهامات و اقناع افکار عمومی در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد نسبت به اندازه گیری تشعشعات و اعلام نتیجه به شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 1240530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha