خانواده اولویت شورای فرهنگ عمومی گیلان/ از مسائل فرهنگی غافل نشویم

عباسی با بیان اینکه جبهه فرهنگی را در دوره ای رها کردیم اظهارکرد: امروز نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم و بلکه باید انقلابی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسدالله عباسی امروز( یک‌شنبه، ۲۷ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با اشاره به جنگ نرم امروز که دشمن سه دهه است با تمام قوا در این حوزه لشکرکشی می کند گفت: ما در جنگ سخت پیروز هستیم و حاج قاسم ها جان خود را برای پیروزی و اقتدار کشور فدا کرده اند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش های مختلف امروز جامعه درگیر جنگ نرم هستند افزود: نباید از مسیر و راهی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند، فراتر رویم یا کوتاهی کنیم بلکه باید مسیر را بر اساس منویات رهبری تداوم بخشیم.

 

وی با اشاره به تاکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد شبیخون فرهنگی از دهه هفتاد گفت: متاسفانه این هشدارها مورد غفلت مسئولین قرار گرفت و نتوانستیم هوشمندانه عمل کنیم و امروز درگیر این مشکلات هستیم.

 

عباسی با بیان اینکه جبهه فرهنگی را در دوره ای رها کردیم اظهارکرد: امروز نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم و بلکه باید انقلابی عمل کنیم.

 

وی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه خواستار حضور روحانیون در دانشگاه ها و پاسخگویی به شبهات دانشجویان شد و افزود: باید مسئله محور حرکت کنیم.

 

استاندار گیلان در ادامه آموزش در مهدکودک ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن با سند ۲۰۳۰ به دنبال آموزش از کودکستان ها است و می‌خواهد فرهنگ غربی را در  این قشر باورپذیر کند.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و بیان اینکه این حوادث نشان داد آموزش و پرورش در رسالت خود موفق عمل نکرد افزود: متاسفانه نتوانستیم در این حوزه موفق بوده و مسائل نسل جدید را رفع کنیم.

 

عباسی با توجه به جنگ شناختی دشمن اذعان کرد: باید برش استانی ساختار فرهنگی را با توجه به مشکلات استان تدوین کنیم که در گیلان توجه به بحث خانواده در این سند اولویت است.

 

وی با تاکید بر برجسته سازی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی گفت: نهادهای فرهنگی استان هم پوشانی لازم را ندارند و موازی عمل می‌کنند و اگر پیوستگی بین متولیان فرهنگی ایجاد شود، موفق خواهیم بود.

 

استاندار گیلان لازمه نگاه فرهنگی را توجه و بررسی همه زوایا دانست و گفت: باید فقر فرهنگی موجود را با پاسخگویی مسئولان و مدیران کمرنگ کنیم و با پیوند حلقه ها بر اساس منویات رهبری برش استانی تغییر ساختار فرهنگی را اجرایی کنیم.

 

وی تاکید کرد: نباید منفعلانه عمل کنیم تا دشمن در حساس ترین نقطه رفتار خود را بروز دهد.

 

عباسی با تاکید بر پرهیز از جزیره ای عمل کردن تصریح کرد: باید متحد و منسجم فعالیت ها و ایده ها را با محوریت نماینده ولی فقیه در استان به انجام برسانیم تا موفق شویم.


وی ادامه داد: باید در بخش های مختلف فرهنگی در کنار هم با صمیمیت و وحدت رویه عمل کنیم.


استاندار گیلان از تخصیص اعتبارات برای طرح های فرهنگی و پژوهشی خبر  داد و گفت: تمام فعالیت ها با پیوست فرهنگی مورد نیاز استان مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

 

کد خبر 1240564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha