بزرگداشت چهلمین روز شهادت طلبه شهید آرمان علی وردی/دیدار دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با خانواده شهدا

خادمیاران منطقه ۵ تهران در آخرین روز دهه اول فاطمیه با برپایی چایخانه امام رضا(ع) در مراسم سوگواری شهادت صدیقه طاهره(س) و بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید آرمان علی وردی میزبان عزاداران بودند.

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران به مناسبت ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) و چهلمین روز شهادت طلبه شهید آرمان علی وردی که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج قدس و شهرداری منطقه ۵ برگزار شد، با برپایی چایخانه امام رضا(ع) از ابتدای مراسم از حضار پذیرایی کردند.

 

در روز پنج شنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۴ دسته عزاداری از میدان بسیج شهرک اکباتان با حضور هیئت های مذهبی، بسیجیان، شهروندان و خانواده محترم شهید با سردادن شعارهای مذهبی تا محل شهادت شهید در خیابان ورزش به عزاداری و تعظیم شعائر پرداخت.

 

 سپس مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام توسط خادمیاران و حاضرین آغاز شد.

 

 

 

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در باب اهمیت حجاب در دین اسلام و به ویژه در این شرایط خاص کشور و غیرت شهدای عزیز برای حفظ امنیت خواهران محجبه سخن گفت و نریمان پناهی از ذاکرین اهل بیت به مرثیه خوانی پرداخت.

 

حضور جوانان بخصوص خواهران محجبه با در دست داشتن نوشته‌هایی در رابطه با حجاب مانند "حجاب نه یک لباس، نه یک جامه بلکه یک سلاح برنده است"، "بدحجابی سقوط خانواده" و عکس شهدا در مراسم کاملا به چشم می خورد.

 

دیدار دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با خانواده شهیدان شریفی

 همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) علیرضا جانه، دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران، حجت الاسلام شمس رابط کانون خدمت رضوی منطقه ۲۲ در معیت پرچم متبرک رضوی و جمعی از خادمیاران رضوی به دیدار پدر معظم دو شهید علی و محمد شریفی رفتند.

 

پس از همخوانی صلوات خاصه امام رضا علیه السلام پدر شهید ضمن مرور خاطراتی از دو فرزند شهیدش، توصیه هایی پیرامون حفظ ایمان در شرایط آخرالزمان برای حاضرین بیان کرد.

 

 سپس دبیرکانون و تیم همراه با حضور در مسجد سیدالشهدا علیه السلام بعد از نماز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شرکت کردند.

 

 

 

همچنین علیرضا جانه طی جلسه ای با مسئولین کانون های خدمت رضوی منطقه به تشریح مسائل و موضوعات مرتبط با وظایف خادمیاری و کانون های خدمت پرداخت.

 

 گفتنی است در پایان این مراسم که توسط دفتر خدمت رضوی منطقه ۲۲ تنظیم شده بود، احکام صادر شده از طرف دفتر استان تهران توسط جانه به مسئولین کانونها داده شد.

 

به همت خادمیاران رضوی سالمندان اسلامشهری زائر امام مهربانی شدند

خادمیاران کانون زیارت اولی خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر در ادامه برنامه اعزام مشتاقان زیارت امام مهربانی(ع) به مشهد این بار سالمندان ساکن در یکی از مراکز نگهداری سالمندان این شهرستان را میهمان زیارت معین الضعفاء نمودند.در یک چهارشنبه امام رضای(ع)کاروان زیارت اولی با حضور 38 نفر از سالمندان به همراه پرستارانشان اسلامشهر را با بدرقه خادمیاران رضوی به سوی مشهد ترک کردند و در سفر سه روزه خود  به مشهد ضمن زیارت مضجع منور رضوی از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده توسط کانون بهر مند شدند

 

ولی اله اصغری رابط کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با اعلام این خبر گفت:این سالمندان عزیز سرمایه های کشور هستند و ما خدمتگزار این سالمندان عزیز هستیم. زمانی که برای عرض ارادت و تبریک در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام به این مرکز رفتیم و پای درد و دل این سالمندان عزیز نشستنیم، این عزیزان از آرزوی زیارت حضرت رضا علیه السلام  برای ما گفتند و امروز با عنایت حضرت رضا(ع) و به همت خادمیاران شهرستان و خیرین عزیز توفیق اعزام این عزیزان به زیارت مشرف شوند.

 

بنابراین گزارش، یادمان چهل‌ودومین سالگرد شهید جاویدالاثر ولی الله رمضانی از شهدای دوران دفاع مقدس با همکاری هیئت روضه‌الشهدا و کانون جوانان و ایثار و شهادت خدمت رضوی با حضور جمعی از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس، نوجوانان و جوانان ولایی در منزل این شهید والامقام برگزار شد.

 

این مراسم در معیت پرچم متبرک امام رضا(ع) و حضرت زینب(س)، ذکر صلوات خاصه حضرت، سخنرانی در رثای مقام والای شهادت، روایتگری و مداحی توسط جوانان و نوجوانان ولایی همراه بود.

 

شهید ولی اله رمضانی، سوم فروردین ۱۳۳۹، در شهرستان رزن به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و کشاورزی میکرد سپس زمان جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در ۲۸ آذر ۱۳۶۰، در تنگه کورک گیلان‌غرب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامده است.

 

شهید ولی‌الله رمضانی در فرازهایی از وصیت نامه‌اش نوشته است:« هدفم از جنگ رفتن اينست كه اولاْ خدمتی به اسلام و ثانياْ به امام خود لبيک گفته كه می‌فرمايد (هل من ناصر ينصرنی) آيا كسی هست كه مرا ياری دهد و من راه جهاد در راه خدا را انتخاب كردم، بلی بايد در ركاب حسين (ع) جنگيد و درخت تنومند اسلام را آبياری كرد.

 

اين چند كلمه را با مادرم و خواهرانم بگويم كه بعد از من هيچ گريه نكنيد اگر من به ياد تو افتادم آن زمان به ياد كربلای حسين (ع) باش ام ليلا پسر جوانش را از دست داده بود چه قدر صبر كرد و تو هم مثل ليلا صبر كن در برابر خدای خود اجر می‌بری و خواهرانم شما هم مثل زينب(س) باشيد.

 

در خاتمه به جوانان و پاسداران دلير وطن كه اسلام محمدی را شناخته‌اند از رهبر بزرگوارمان امام خمينی پشتيبانی كرده گفته او اسلام راستين الهی است وظيفه ما اين است كه حتي اگر بهای جانمان هم باشد نگذاريم فرصتی به منافقان و يا كافران بيافتد».

 

در پایان این مراسم از مادر چشم انتظار شهید جاویدالاثر ولی الله رمضانی تکریم و هدایا و تبرکات تقدیم شد.

 

 

 

کد خبر 1240602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha