حقایق جنگ را در متون آموزشی و تربیتی مورد استفاده قرار دهیم

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: باید حقایق جنگ را از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا گردآوری کرده و در متون آموزشی و تربیتی مورد استفاده قرار دهیم.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات رهبری در بحث روایتگری جنگ گفت: حقایقی در مورد دفاع مقدس وجود دارد، این حقایق شامل تجاوزات دشمن، شرکای دشمن متجاوز و رشادت های جوانانی که با نبود امکانات دستاوردهای بسیاری به دست آوردند، است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این حقایق هر کدام دیوانی برای زندگی نسل امروز محسوب می شود. اکنون اگر این الگوها برای آنها تبیین نشود، ممکن است دیگر آن را نجویند؛ بنابراین لازم است که ابعاد پنهان جنگ را تبیین کنیم تا نسل امروز از این فرهنگ بیشتر بهره ببرند.

 

وی ادامه داد: ما باید از نسلی که در حال هجرت از کنار ما هستند یعنی رزمندگان دفاع مقدس، خانواده های شهدا؛ روایت های جنگ را گردآوری کرده و به متون آموزشی و تربیتی در مدارس و مراکز تربیتی و آموزشی انتقال دهیم.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد بحث روی آوردن دشمن از جنگ نظامی به جنگ ترکیبی گفت: دشمن در هر وقت در کشور ما جنگ نظامی داشته است، شکست خورده است؛ بنابراین به سمت جنگ ترکیبی رفته است که به اهدافش برسد، ضمن اینکه پشتوانه جنگ نظامی بحث های معرفتی و فرهنگی است و باید اینجا را مورد هدف قرار دهد که موفق شود.

 

وی تصریح کرد: اگر بر اساس همان مبانی که در جنگ نظامی پیش رفتیم در سایر عرصه ها پیش برویم، قطعا با سربلندی پیروز می شویم.

کد خبر 1240607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha