عضویت اتحادیه های استانی در شوراهای فرهنگ عمومی

انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت خبر داد: عضویت اتحادیه های استانی در شورای فرهنگ عمومی قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد انجم شعاع» با اشاره به عضویت قطعی اتحادیه های استانی در شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: حضور مدیران موسسات و اتحادیه های استانی در عرصه کمیسیون‌ها، کارگروه ها و شوراهای استانی به خصوص شورهای فرهنگی استان ها از مطالبات و درخواست هایی است که از ابتدای شکل گیری اتحادیه مدغم بر آن تاکید و در مجامع نیز مورد تصویب قرار گرفته بود. 


مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت افزود: یکی از شوراهایی که منشاء قانونی دارد و درصورت تشکیل می تواند منشاء خدمات و برکات خوبی برای فرهنگ عمومی جامعه باشد، شورای فرهنگ عمومی است که پیش تر نیز توسط مدیران عامل قبلی زحمتی برای آن کشیده شده بود و اخیرا و در دوره جدید نیز مکاتباتی دراین خصوص صورت گرفت که در نهایت، سوم آذرماه در دیدار با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای اسماعیلی به عنوان یکی از 9 مطالبه جدی اتحادیه خدمت ایشان مطرح شد.  


انجم شعاع با اشاره به تایید کلیات نظرات اعضای هیئت مدیره اتحادیه توسط وزیر محترم ارشاد در خصوص ضرورت حضور نمایندگان اتحادیه در شوراها، عنوان کرد: با توجه به اینکه شورای توسعه  که شورای تقنینی و به نوعی مجلس قانون گذاری قرآنی کشور محسوب می شود و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی 4 تن از اعضای اتحادیه در این شورا نقش آفرین هستند، ضرورت  و اهمیت حضور نمایندگان استانی اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی در این جلسه تبیین شد و مورد گفت و گو و توافق اولیه قرار گرفت. 


مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت خاطرنشان کرد: خوشبختانه جناب آقای اسماعیلی، وزیر محترم ارشاد و همکاران محترمشان در شورای فرهنگ عمومی در خصوص این موضوع به توافق رسیدند و جناب آقای امامی، دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور طی نامه مورخه 9 آذرماه، خطاب به جناب آقای عاملی، نظر خودشان را اعلام نموده و جناب آقای عاملی، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در تاریخ 21 آذرماه، در تامه ای خطاب به اتحادیه کشوری، «حسب مکاتبات انجام شده، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با عضویت آن اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی موافقت نموده است»، موافقت با عضویت قطعی (با حق رأی ) اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی را اعلام نمودند. 


انجم شعاع در پایان گفت: این امر مرهون همدلی اعضا هیئت مدیره اتحادیه و عنایت جناب آقای اسماعیلی و مجموعه های ذی‌ربط و نیز جناب آقای عاملی به استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی است. شایان ذکر است ستاد اتحادیه برای تحقق این مطالبه ماه‌های گذشته تلاش هایی کرد که بحمدلله این مطالبه طی دو ابلاغ اخیر به منصه ظهور رسید.

کد خبر 1240611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha