لزوم حفظ و پیشبرد وحدت مدنظر امامین انقلاب در حوزه و دانشگاه|طلبه و دانشجو باید روح پرسشگری داشته باشند

حجت الاسلام غلامیان با تاکید بر لزوم حفظ و پیشبرد وحدت مدنظر امامین انقلاب در حوزه و دانشگاه، گفت: دانشجویان و طلاب هوشیار باشند تلاش کنند علم و دین پابه پای هم حرکت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی کشور در سایه وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.

حجت الاسلام احمد غلامیان،‌در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با اشاره به مفهوم وحدت، اظهار کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت فیزیکی و یکی شدن آن ها نیست، بلکه وحدت در هدف و جهت گیری است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قائم شهر با تاکید براینکه نخبگان و فرهیختگان به عنوان پیشران کشور عمدتا در حوزه و دانشگاه حضور دارند و در صورت اختلاف این دو نهاد، نمی توانند در راستای پیشبرد اهداف کشور متحد شوند، گفت: ما باید یک بار دیگر اهداف انقلاب را مرور کنیم حوزه و دانشگاه دوبال پیشرفت کشور هستند دشمنان بسیار مشترکی داریم هدف مشترکی داریم قبل از انقلاب به شدت بین حوزه و دانشگاه جدایی انداختند و این جدایی در واقع به ضرر هر دو قطب فرهنگی کشور یعنی حوزه و دانشگاه تمام شد.

 

حجت الاسلام غلامیان ادامه اداد: نگاه عمیق و بصیرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نامگذاری ۲۷آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه که یکی از سردمداران این ایدئولوژی بوده اند معنا و مفهوم خاص داشت آن هم این که تعالی کشور، انقلاب و تربیت نسل انقلابی و متدین، نسل پاک و بدور از آلودگی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود.

 

وی به تداوم کارشکنی های دشمنان انقلاب برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دشمنان در این سال ها حملات سنگینی برای تفرقه افکنی بین حوزویان و دانشگاهیان داشتند تا این اتحاد را به تفرقه بدل کنند و این ارتباط گرم را به سردی سوق دهند البته دشمن تاحدودی هم شاید موفق شده باشد که باید مراقبت شود.

 

حجت الاسلام غلامیان با بیان اینکه پیکره حوزه و پیکره دانشگاه در اهدافشان تقریبا باهم مشترک هستند، خاطرنشان شد: معتقدم باید نقاط قوت و مشترک حوزه و دانشگاه تقویت شود جلسات بین این دو نهاد بیشتر شکل بگیرد دانشجو باید پاسخ مباحث عقیدتی و شبهات ذهنی خود را از حوزویان جستجو کند تا زمینه نفوذ دشمن بین حوزویان و دانشگاهیان ایجاد نشود.

 

وی با تاکید بر لزوم حفظ و پیشبرد وحدت مدنظر امامین انقلاب در حوزه و دانشگاه، گفت: تا دانشجو قانع نشود ذهن دانشجو از شبهه خالی نشود یقینا این دانشجو نمی تواند نگرش نسبتا متعالی نسبت به  اهداف و آینده انقلاب و خود و کشورش داشته باشد.

 

حجت الاسلام غلامیان با بیان اینکه دانشجویان و طلاب با مرور تاریخ یکصدسال گذشته ایران اسلامی می توانند دشمن را بشناسند و ببینند چه مقدار توان گذاشتند تا مملکت را ضعیف کنند حتی بین سران مملکتی ما نفوذ کردند، تاکید کرد: دانشجویان و طلاب هوشیار باشند تلاش کنند علم و دین پابه پای هم حرکت کنند تا شاهد وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.

 

وی با بیان اینکه علم هدف میانی است در شرع مقدس هدف نهایی عاقل شدن است چرا که انسان در سایه عقلانیت به کمال خواهد رسید، گفت: هم حوزه و هم دانشگاه ابزار علمی شان را باید در مسیر عاقل شدن قرار دهند.

 

مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قائم شهر بیان کرد: اینکه رهبری تاکید دارند دانشجو باید پرسشگر باشد بدین معنی که دانشجو نباید اجازه دهد شبهه و سوالات اعتقادی اش در ذهنش بماند و رشدکند تا ایمانش را بگیرد باید پرسشگری در دانشجویان تقویت شود و مسئولین و اهل فن پاسخ گو باشند.

 

وی افزود: طلبه و دانشجو باید پرسشگر باشند البته در بحث پرسشگری باید رعایت انصاف، تقوا و ادب مورد توجه باشد.

کد خبر 1240626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha