صرف بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای راه های کشور

بهرامی نیا با بیان اینکه هر ساله بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری از ۲۲۴ هزار کیلومتر راه در کشور نیاز است، افزود: با توجه به اینکه محورهای شریانی، ۸۰ درصد ترافیک کشور را دارند باید در اولویت باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، غلامعباس بهرامی نیا، امروز(27 آذر) در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در لرستان، اظهار داشت: نوسازی ناوگان راهداری از برنامه های مهم در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای نوسازی ناوگان راهداری کشور صورت گرفته است، افزود: امسال مصوبه ای در قانون بودجه دیده شد که چهار هزار دستگاه ماشین آلات راهداری با عمر کمتر از پنج سال به کشور وارد شود.

 

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورادامه داد: این مهم باید به تصویب هیات وزیران برسد که تاکنون در کمیته های زیربنایی، صنعت و محیط زیست مطرح و با ۲ هزار ۷۰۰ دستگاه موافقت شد.

 

بهرامی نیا ادامه داد: در ادامه این طرح برای انجام نهایی کار در هیات وزیران نیز تصویب و ابلاغ شود که با تحقق این مهم ۱۰ تا ۱۵ سال آینده دغدغه ای در خصوص ناوگان راهداری کشور وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه های استان ها هزینه شده است، ادامه داد:باوجود به محدودیت های اعتباری موجود بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: تلاش می شود منابع دیگری تا پایان سال به استان ها ابلاغ و شرایط حداقلی برای نگهداری راه ها ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: هر ساله بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری از ۲۲۴ هزار کیلومتر راه در کشور نیاز است در حالیکه اعتبار این حوزه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان می باشد و با توجه به اینکه محورهای شریانی، ۸۰ درصد ترافیک کشور را دارند باید در اولویت باشند و سپس نسبت به نگهداری راه های اصلی، فرعی و روستایی اقدام شود.

کد خبر 1240636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha