تاکید رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان بر کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی/ هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی یک ضرورت است

علمی گفت: لازم است تا خانه‌های فرهنگ متناسب با نیاز روز جامعه اقدام به برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کنند.

کریم علمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با تأکید بر ظرفیت خانه‌های فرهنگ، آنها را بازوان توانمند سازمان و شهرداری دانست و اظهار کرد: نخستین هدف خانه‌های فرهنگ باید خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و سازمان در تلاش است تا برنامه‌های خود را از نظر کمیّت و کیفیت ارتقا ببخشد.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با اشاره به فروکش کردن همه‌گیری کرونا، ابراز امیدواری کرد: خانه‌های فرهنگ به شکوفایی برسند و متناسب با نیاز اقشار جامعه در هر رده سنی برنامه مجزا داشته باشند.

 

وی یکی از انتظارات از خانه‌های فرهنگ را احیای شوراهای فرهنگی در سطح محلات شهر گرگان عنوان کرد و گفت: می‌توانیم با کمک این شوراها آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محلات مختلف را احصا کرده و براساس آن برنامه‌های هدفمندی را برای کاهش و پیشگیری از این آسیب‌ها تدارک ببینیم.

 

علمی با اشاره به همراهی خوب شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: نیازهای شهروندان متناسب با زمان و وضعیت محل سکونت آنان متفاوت بوده و به‌طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین لازم است تا خانه‌های فرهنگ متناسب با نیاز روز جامعه اقدام به برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کنند.

 

وی بر هم‌افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی زمان‌بر و دیربازده بوده و لازم است از ظرفیت همه دستگاه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک بهره‌گیری شود. چراکه معقتدیم با وجود محدودیت در اعتبارات باید برنامه‌های باکیفیت‌تری اجرا کنیم.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با بیان اینکه این سازمان از طرح‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه در جهت کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استقبال می‌کند، افزود: بحث فرزندپروری و تحکیم بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از اعتیاد از جمله طرح‌های حوزه اجتماعی سازمان است که با محوریت خانه‌های فرهنگ در حال اجراست.

 

کد خبر 1240639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha