صنعت چاپ می تواند تکمیل کننده سایر صنایع موجود در این استان باشد

ابراهیمی با اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی در کشور است، گفت: صنعت چاپ می تواند تکمیل کننده سایر صنایع موجود در این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی اکبر ابراهیمی امروز (۲۷ آذر) در جریان سفر خود به استان مرکزی، در دیدار با چاپخانه داران شهرستان اراک گفت: استان مرکزی مهد مفاخر و مشاهیر است و باعث افتخار است که حضرت امام خمینی(ره) از این استان و شهرستان خمین برخواسته اند و  دنیا را متحول کردند.

 

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی قطب صنعت کشور است، افزود: صنعت چاپ می تواند تکمیل کننده سایر صنایع موجود در این استان باشد؛ چاپ می توانند  در استان مرکزی از پویایی و نشاط خوبی برخوردار باشد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت چاپ به دلیل شرایط نامناسب ناوگان و مسایل دیگر مانند تحریم ها صنعت فرسوده ای شده ادامه داد: صنعت چاپ صنعتی گران است و سرمایه‌ گذاری قابل توجهی در این حوزه لازم دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر امر آموزش، گفت: آموزش در حوزه چاپ و نشر از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

 

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی صنعت چاپ پیگیری های ویژه ای برای جامعه صنفی چاپخانه داران انجام می دهد، ادامه داد: مجمع اتحادیه های تخصصی و مستقل چاپخانه ها در کشور تشکیل شده و یکی از برنامه های این حوزه لزوم آموزش در این حوزه است.

 

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید نگاه علمی نسبت به چاپخانه ها وجود داشته باشد، اظهار کرد: افراد اندیشمند برای فعالیت در این عرصه پا به میدان بگذارند و یه این حرفه به چشم یک کار اپراتوری نگاه نکنند.

 

وی ادامه داد: توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است و باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.

 

ابراهیمی در ادامه همچنین بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارتباط متقابل بین مجموعه های صنعت چاپ با کارشناسان و مدیران حوزه چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید همچنان پررنگ تر و قدرتمندتر از گذشته ادامه داشته باشد، گفت: باید برنامه ریزی و سیاست ها به نحوی باشد تا کسب و کار فعالان این عرصه در مجامع داخلی و بین المللی گسترش روز افزون داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، در این دیدار، در خصوص مشکلات اساسی حوزه چاپ، صدور مجوزها، نحوه تسریع در امر خدمت رسانی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای چاپی استان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1240698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha