اشتراکات فرهنگی ایران و تاجیکستان زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی را فراهم کرده است

محمدجان گفت: جمهوری تاجیکستان و ایران ۲ کشور دوست، هم‌زبان، هم‌فرهنگ و دارای ارزش‌های معنوی و فرهنگی مشترکی هستند که این موضوع می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری ۲ کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، محمد جُنب محمدجان شامگاه یکشنبه (۲۷ آذر) در نشست با مدیران و جمعی از فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری که در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: سفر هیئت تجاری کشور تاجیکستان به چهارمحال و بختیاری می‌تواند همکاری فایده‌بخش بین تجار تاجیکستان با این استان را فراهم کند.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان سُغد تاجیکستان ادامه داد: سران ۲ کشور ایران و تاجیکستان بر اساس سیاست‌ های مشترک، روابط دوستانه‌ای با هم دارند و ما فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کرده و بر تقویت مبادلات تجاری با یکدیگر اقدام کنیم.

 

این فعال اقتصادی از آمادگی هیئت تجاری تاجیکستانی برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی است که می‌تواند جاذبه خوبی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی تاجیکستان باشد.

 

محمد جُنب محمدجان خاطرنشان کرد: کشور تاجیکستان نیز ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاورزی و گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی دارد و این فرصت خوبی است تا فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری مراودات خود را با این کشور تقویت کنند.

 

وی افزود: نیاز است تا بازرگانان و فعالان اقتصادی ۲ کشور بیش از پیش به کشورهای یکدیگر سفر کرده و در سایه همین رفت و آمدها روابط تجاری خود را توسعه دهند به نحوی که برای هر ۲ کشور سودمند و موثر باشد.

 

محمدجان از فعالان اقتصادی حاضر در این نشست دعوت کرد تا به کشور تاجیکستان سفر کنند و از ظرفیت‌های این کشور دیدن و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه استفاده کنند.

 

کد خبر 1240722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha