دمای ادارات استان سمنان در حال پایش است

حقیقت حسینی با تأکید بر لزوم مصرف بهینه گاز طبیعی در سطح استان سمنان گفت: دمای ادارات این استان به منظور رعایت الگوی مصرف گازدرحال پایش است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سیدجواد حقیقت حسینی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح پایش دمای ادارات استان گفت: سازمان‌ها، ادارات، مراکز دولتی و عمومی ملزم به رعایت و کنترل دمای ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی (بسته) و ۱۸ درجه در راهروها، فضاهای عمومی و سرپوشیده هستند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان کاهش مصرف گاز و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی در سطح سازمان ها و ادارات دولتی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کردوافزود:طرح مذکور در راستای اجرایی کردن بخش‌نامه صادره از سوی نهادهای بالادست، وزارت نفت و نیز دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت پذیرفته است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس دستور ابلاغی تمامی وسایل گرمایشی این ساختمان ها می بایست یک ساعت قبل از شروع وقت اداری روشن و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش شوند افزود: در این راستا همه وسایل گرمایشی در زمان تعطیلی ادارات باید خاموش باشند و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و موارد مندرج در دستورالعمل ها با جرایم افزایش نرخ و قطع گاز مواجه خواهند شد.

 

حقیقت حسینی با اشاره به لزوم مصرف بهینه گاز طبیعی در سطح استان سمنان اظهارداشت: اگرچه مشکلی برای تأمین گاز در بخش خانگی در فصل سرد متصور نیست و شبکه گاز استان نیز در شرایط پایدار قرار دارد اما از تمامی ادارات، سازمان‌ها و سایر مراکز دولتی و عمومی درخواست می شود در مصرف گاز حداکثرصرفه جویی را بعمل آورند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شركت ملي گاز براساس برنامه هاي از پیش تعریف شده در راستاي فرهنگ سازي، بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی تلاش کرده توازن منطقی در مصرف را ایجاد کند و در همین راستا پایش دمای ساختمان های دستگاه‌های اجرایی، اماکن دولتی و عمومی توسط تیم های کارشناسی شرکت گاز استان سمنان با هدف مدیریت مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف انجام می‌شود.

 

به گفته وی اجرای مستمر پایش دمای ادارات موجب کاهش و مدیریت مصرف گاز در سطح مناسبی خواهد شد.

کد خبر 1240737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha