طرح پیوند مسجد و مدرسه، زمینه گرایش دانش آموزان به مساجد را فراهم می کند

آیت الله خاتمی، طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل را گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد دانست و گفت: این طرح زمینه ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی در برنامه طرح پیوند مسجد - مدرسه با حضور دانش آموزان آموزشگاه شهدای انقلاب که در مسجد حضرت علی اکبر علیه السلام زنجان برگزار شد، اظهار کرد: چون انسان عقل و اراده دارد، پس انتظار می رود پاسخی منطقی برای رفتارهای خود داشته باشد. از سوی دیگر عقل و قوه تشخیص انسان را ملزم به قدردانی از نعمت ها می کند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در وهله اول باید قدردان خداوند و در مرتبه دوم قدردان زحمات پدر و مادر خود باشیم، گفت: پدر و مادرها ادامه وجود خود را در وجود و هستی فرزندان خود می بینند و فرزندان به نوعی ادامه هستی پدر و مادر خود هستند و از این رو تمام اولیا نسبت به فرزندان خود محبت و صمیمیتی بی واسطه دارند.

 

آیت اله خاتمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شما امروز در سنگر علم مشغول مبارزه و تربیت خود هستید و با تلاش های خود جهل و پسروی را عقب می زنید. اگر می خواهید آینده خوبی داشته باشید از حالا شروع به تلاش کنید.

 

وی طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل را گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد دانست و افزود: این طرح نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان و ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان را فراهم می کند.

کد خبر 1240738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha