نقش هویتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وابسته به احیاء مسجد است

حدادی با اشاره به اهمیت حضور پررنگ فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق مسجد تراز اسلامی گفت: نقش هویتی کانون های فرهنگی هنری مساجد وابسته به احیاء مسجد است.

علی حدادی در جریان نشستی که روز یکشنبه ۲۷ آذرماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و مدیر ستاد فهما استان البرز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: هدف از این نشست هم اندیشی و هم افزایی به منظور تبیین جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بود. 

 

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: قدر مسلم از زمان شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد برپایی و اجرای برنامه های متداوم فرهنگی موثر با محوریت مساجد بودیم. 

 

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: نقش هویتی کانون های فرهنگی هنری مساجد وابسته به احیاء مسجد است.

 

حدادی در رابطه با حمایت های مالی و تخصیص بودجه مورد نیاز به منظور اجرای برنامه های هدفمند با محوریت مساجد تصریح کرد: مجلس این نگاه فرهنگی برای ارتقاء میزان تخصیص بودجه را در نظر دارد که با توجه به اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد این مهم در حال پیگیری است.

 

گفتنی است، اساسنامه ستاد کانون های مساجد کشور طی نشستی که سال ۹۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی بنابر پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید نوشته شد.

 

این اساسنامه با رویکرد و محوریت احیاء نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی در مسیر استقرار ارزش های دینی در قالب بهره مندی از اعتبار و امکانات وزارتخانه، سازمان ها، نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند تنظیم شده است. 

 

 

کد خبر 1240772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha