لزوم کارآفرینی و توانمندی در حوزه مد و لباس استان فارس

موسوی ‌نژادیان گفت: برگزاری دوره ‌های آموزشی مد و لباس در استان فارس به تنهایی کافی نیست و باید بخش ‌های وابسته به آن تا رسیدن به کارآفرینی و درآمدزایی را نیز توانمند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید رسول موسوی ‌نژادیان، امروز دوشنبه (28 آذر) در نشست کارگروه مد و لباس که با حضور با مسئولان موسسات فرهنگی و هنری مد و لباس استان فارس برگزار شد، گفت: یکی از رشته ‌هایی که در استان درخواست ‌کنندگان بسیاری برای برگزاری دوره ‌های آموزشی هنر داشته، طراحی مد و لباس است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این راستا با موسسات هنری استان همراه خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: آموزش در بخش هنری و فنی به تنهایی کافی نیست و برای ماندگاری و پویایی بیشتر یک هنر و فن، باید بخش ‌های وابسته به آن تا رسیدن به کارآفرینی و درآمدزایی را نیز توانمند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای گوناگون با نگرش شتاب دهنده‌ ها و کمک ‌نوآورهای مد و لباس را گام مهمی برای آفرینش ‌ها، ایده‌ ها و شناسایی توانمندی ‌ها و سرمایه‌ های این هنر است و برای رسیدن به قله‌ های بلند مد و لباس، باید تمامی سرمایه‌ ها و توانمندی‌ های زنجیره تولید در کنار هم بنشینند.

هادی ورشویی، مدیرگروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این نشست گفت: لباس شاید تا چندی پیش تنها یک پوشش بود اما امروزه یک گویش هم هست که مردم و به ‌ویژه نسل‌ امروز، گاه سخنان خود را با زبان آن بیان می کنند.

خاطر نشان می شود، کارگروه مد و لباس در راستای برگزاری کارگاه‌ های آموزشی و رویدادهای هنری مد و لباس استان فارس به ریاست سید رسول موسوی ‌نژادیان و با هم‌اندیشی مسئولان موسسه‌ های فرهنگی و هنری مد و لباس استان فارس برگزار شد.

کد خبر 1240805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha