دانشجویان مهارت‌آموزی را جدی بگیرند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در کنار تحصیل دانش توسط دانشجویان، گفت: دانشگاه محل آموزش اخلاق و مهارت آموزی نیز هست و دانشجویان باید تلاش کنند پس از فارغ التحصیلی، اشتغال زایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی‌، امروز(28آذر) در نشست با عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه این دانشگاه اظهار کرد: امید است خروجی این دانشگاه در میدان عمل ملموس و مشهود باشد چراکه با تزریق مهارت در جامعه به تولید نیروی کار ماهر ختم شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه بخش اعظمی از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای به جهت کسب مهارت زودتر از سایر دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها جذب بازار کار می شوند،‌افزود: البته قضاوت درست در این بخش نیازمند تحقیقات میدانی است.

 

وی با بیان اینکه تقویت بعد مهارتی دانشگاه ها مهم و ضروری است،‌گفت: باید التزام سیاسی و اخلاقی دانشجویان مورد توجه کادر آموزشی دانشگاه باشد. دانشجو باید بیاموزد بعد از فارغ التحصیلی چگونه در جامعه حاضر شود. باید روی بعد اخلاقی،‌معنوی، فرهنگی و دینی دانشجویان کار شود تا به بصیرت لازم در حوزه های مختلف دست یابند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: دانشگاه محل آموزش اخلاق و مهارت آموزی نیز هست و دانشجویان باید تلاش کنند پس از فارغ التحصیلی، اشتغال زایی داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش کادر آموزشی به ویژه اساتید در تغییر نگرش دانشجویان،‌افزود:‌مسئولین دانشگاه ها و اعضای هیات های علمی باید مراقبت کنند تا الگوی خوبی برای دانشجویان باشند.

کد خبر 1240869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha