وحدت و مسئولیت اجتماعی اصلی ترین راهبرد ایجاد جامعه اسلامی قوی است

حجت الاسلام نقوی گفت: مسئله وحدت، انسجام، همدلی، احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی اصلی ترین راهبرد ایجاد جامعه اسلامی و ایمانی قوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام مهدی نقوی در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود که امروز( دوشنبه، ۲۸ آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اساس دین و آنچه که پیامبر (ص) و اهل بیت دنبال آن بودند،ایجاد جامعه اسلامی و جامعه ایمانی قوی و قدرتمند بوده است.


امام‌جمعه شهرستان لنگرود  با اشاره به اینکه اصلی ترین تهدیدی که جامعه اسلامی را تهدید می کند، مسئله اختلاف و نزاع بین مومنان در جامعه ایمانی است، افزود: مسئله وحدت، انسجام، همدلی، احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی اصلی ترین راهبرد ایجاد جامعه اسلامی و ایمانی قوی است.


وی ادامه داد: اوقاف و امور خیریه و ماموریت این نهاد مبارک این است به این مسئله تعهد و مسئولیت اجتماعی بیشتر بپردازد.


حجت الاسلام نقوی با اشاره به آنچه که امروز ما در مکتب غرب مشاهده می کنیم فرهنگی است که احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی ندارد، تصریح کرد: در جامعه ایمانی مومنان نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند و مسجد جایگاه مسئولیت اجتماعی و بقاع متبرکه پناه همه مومنان با هر سلیقه و نگاهی است.


محمد رضا جلالی نیز در این‌مراسم ضمن قدردانی از زحمات " سید مرتضی فخر موسوی"، گفت: یکی از حوزه های حساس و مهم در حوزه فرهنگی، اوقاف و امور خیریه است که سلامت فکر، صداقت، خلوص نیت، پشتکار، جدیت و تعامل ایشان ستودنی بود و امیدوارم رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود هم در سنگر جدید منشا خیر و اثرات باشد.


فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه وقف که در بسياري از روايات اسلامي به عنوان « صدقه جاريه » تعبير شده است، داراي ثواب و فضيلت هاي فراواني است، افزود: سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می شود که تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری در قالب سنت حسنه وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است.


گفتنی است، در این مراسم از زحمات" سید مرتضی فخر موسوی" قدردانی و " رضا حسینی " به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود منصوب شد.
 

 

کد خبر 1240877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha