لزوم مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از تولید داخلی

امام پناهی با بیان اینکه شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر مورد توجه قرار دارد گفت: مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز (دوشنبه، ۲۸ آذر) در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان رشت اظهار کرد: ضرر غیرقابل انکار قاچاق کالا و تجارت مرگبار مواد مخدر به تولید داخل و به تباهی کشاندن نیروی انسانی جوان کشور، لزوم برخورد با متخلفان را ضروری ساخته و حجم نظارت ها، کشفیات، دستگیری ها و آموزش های ارائه شده، نشان از عزم جدی دولت در حفظ امنیت اقتصادی و عمومی جامعه دارد.



امام پناهی بابیان اینکه کشف و ضبط انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی شامل تریاک، هروئین، شیشه و دیگر انواع مواد، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است گفت: در همین مدت، ۱۰ هزار و ۷۶ نفر از قاچاقچیان، توزیع کنندگان و معتادین نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراکز قضایی و مجتمع های بازپروری هدایت شده اند.



وی اذعان کرد: ناامن کردن محیط برای معتادین متجاهر، شناسایی و محصور کردن ساختمان های مخروبه و زمین های شخصی رها شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



فرماندار رشت خاطر نشان کرد: نقش تکمیلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نتیجه بخشی مراحل درمان و ترخیص معتادان بسیار حائز اهمیت است.



وی ادامه داد: متولیان امر در تحقق امکان استفاده از ظرفیت کامل پذیرشی مراکز نگهداری ماده ۱۶ و پرداخت قدرالسهم شهرداری ها به این مراکز برای ارتقاء کیفی خدمات توجه کنند.



نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با اشاره به رقابت پذیر بودن کیفی بسیاری از کالاهای تولید داخل با مشابه خارجی، خاطر نشان کرد: امر مبارزه با قاچاق کالا در واقع اقدامی عملی در حمایت از تولید داخلی و اشتغال است.



امام پناهی تصریح کرد: هرگونه کم کاری در مبارزه با قاچاق کالا بویژه آن دسته از کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد،  منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و از دست رفتن مشاغل موجود خواهد شد.



فرماندار رشت برخی فعالیت‌های قاچاق کالا را علاوه بر تاثیر منفی که بر اقتصاد دارند، در رابطه با مستقیم با سلامت مردم دانست و اظهار داشت: نظارت ها بر واحدهای ارائه خدمات سلامت محور مانند فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی_بهداشتی و طب سنتی افزایش خواهد یافت.



وی در ادامه خواستار شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای فاقد مجوز های لازم بخصوص در حوزه ارائه کالاهای پزشکی و عطاری ها شد.

کد خبر 1240934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha