اجرای ۷۳۵ کیلومتر روکش آسفالت در جاده های سیستان و بلوچستان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۷۳۵ کیلومتر روکش آسفالت بزرگراه ها، جاده های اصلی و فرعی و روستایی انجام شده که در این زمینه رتبه اول کشوری را در بین ادارات کل کشور کسب کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، « ایوب کرد»  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری بیان داشت:  26 آذر روز ملی حمل و نقل، برگرفته از مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی جهادگونه رانندگان و کامیون داران در بحبوحه جنگ بود.

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روز 26 آذر 1362  کالاهای اساسی مردم در بنادر جنوبی دپو شده بود در حالی که نیاز مردم کشور به این کالاهای اساسی  ضروری بود براساس دستور  رهبر کبیر انقلاب در حداقل زمان ممکن رانندگان و کامیون داران  کالاهای اساسی راکه در بنادر جنوبی تخلیه شده بود را به دست مردم  سراسر کشور رساندند و کشور را از یک بحران  نجات دادند  در همین راستا به منظور تجلیل از رانندگان و کامیون داران،  از26 آذر تا اول دیماه تحت عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.

 

کرد با اشاره اینکه در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برنامه های متنوعی پیش بینی شده است، گفت: غباروبی گلزار شهدا و ادای احترام به  مقام شامخ شهدا، دیدار با رانندگان باری و مسافر، بازدید از پایانه های بار و مسافربری و تجلیل و تقدیر از فعالان بخش راهداری از جمله برنامه های  هفته حمل  و نقل، رانندگان و راهداری است.

 

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه بزرگترین شبکه جاده ای کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، گفت:  نگهداری شبکه  جاده ای، احداث راه های روستایی و فرعی و بازگشایی، کارهای  سخت و هزینه بر هستند که این وظایف را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برعهده دارد.

 

کرد از روکش آسفالت راه ها به عنوان مهمترین کار ایمنی نام برد و یادآور شد:  خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش انجام شده و بالغ بر ۷۳۵ کیلومتر  از ابتدای سال تا کنون روکش آسفالت بزرگراه ها، جاده های اصلی و فرعی و روستایی انجام شده که در  این زمینه رتبه اول کشوری را در بین ادارات کل کشور داریم.

 

وی افزود:براساس آمایش سرزمین، وجود پایانه های مرزی و تعاملات اقتصادی با پاکستان و افغانستان، بندر چابهار و کریدور ترانزیتی کشور،  ظرفیت و قابلیت استان ما برای ترانزیت و حمل و نقل است.

کد خبر 1240965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha