۹۶/۱۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری گازرسانی شده است

سلیمیان گفت: ۹۶/۱۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از نعمت گازرسانی برخوردار شده که در مقایسه با شاخص استان سبز در کشور که ۹۵ درصد است، ۱/۱۰ درصد بیشتر است.

جهانبخش سلیمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹ روستای استان به شبکه گازرسانی متصل شده که بر این اساس شاخص جمعیت تحت پوشش روستایی در استان به ۹۱٫۷ درصد افزایش یافته است.

 

رئیس شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در ادامه گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده استان که شامل ۲۰ روستا می‌شود را از مهمترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور اعلام کرد و گفت: این روستاها در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان قرار دارد و مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی به شبکه گازرسانی متصل شوند.

 

وی همچنین اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای لوله‌کشی گاز مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان اعلام کرد و افزود: شرکت گاز برای لوله‌کشی هر خانوار از جامعه مددجویان ۶ میلیون تومان تقبل می‌کند.

 

سلیمیان همچنین از اضافه شدن ۱۵ هزار مشترک گاز در چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تعداد مشترکین گاز استان از ۳۴۰ هزار و ۷۶۲ مشترک در ابتدای دولت سیزدهم به ۳۵۴ هزار و ۸۵۸ مشترک رسیده است که رشد بیش از چهار درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ۴۳ شهر استان به شبکه گازرسانی متصل بوده و از ۶۳۷ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان ۵۴۱ روستا از نعمت گازرسانی برخوردار شده است.

 

سلیمیان خاطرنشان کرد: وی همچنین از گازرسانی به ۱۰۰ شرکت تولیدی و صنعتی در استان طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شبکه گازرسانی متصل شده است و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید را در استان فراهم کنیم.

 

کد خبر 1240971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha