ناشناختگی هسته های پژوهش کانون‌های مساجد و آسیب های آن

جایگاه و اهمیت هسته های پژوهشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ناشناخته مانده و کمتر به آن توجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عقل و منطق جزو ارکان مهم دین بوده و هیچ گاه حرکت بدون پشتوانه عقلی در ترویج دین نداشته ایم و همیشه در سخن بزرگان به این موضوع پرداخته شده است.

 

حرکت کورکورانه و بدون پشتوانه علمی در هر حوزه ای منجر به شکست خواهد بود و شایسته است در حوزه فرهنگی و هنری هم جریان علمی و پژوهشی پیشران حرکت ها و تصمیم سازی باشد.

 

مسجد و فعالیت مرتبط با این عرصه هم به پژوهش و اقدامات علمی نیاز دارد که تشکیل هسته های پژوهشی در سطح کانونی، ستادهای شهرستانی، استانی و ملی می باشد تا به فراخور جغرافیای کاری اقدام کنند.

 

هسته پژوهش مساجد می تواند در تصمیم سازی برنامه ها و نیاز سنجی وارد شود و یا از طرفی به موضوعات محلی بپردازد که تنوع موضوع و سرمایه گذاری در این بخش می تواند در پیشرفت کار برای جذب افراد موثر علمی و دانشگاهی موثر باشد.

 

 

چراغ خاموش و روشن پژوهش کانون مساجد

 

حمایت و توسعه هسته پژوهش کانون های فرهنگی و هنری جزو ماموریت‌های ستاد کانون های مساجد قرار داشته اما روند تکمیل و فعالیت این گروه ها و توسعه آن دچار مشکل شده و چراغ آن گاهی خاموش و گاهی روشن می شود.

 

رقابت بین هسته های پژوهشی مساجد توانسته فرصت سازی برای خدمت به مردم و حوزه مسجد ایفا کند.

 

بسیاری از افراد توانمند علمی و علاقه‌مند به این حوزه آمادگی عضویت در هسته های پژوهشی داشته اند و افراد نوجوان و جوان علاقه مند موضوعاتی را هم فراگرفته اند.

 

تشکیل تیم پژوهش مساجد دستاوردهایی داشته و تواتسته اند فعالیت های خود را به نهادهای متولی ارائه بدهند

 

«محمد رضایی» سرگروه پژوهش کانون مسجد اصفهان به همین موضوع اشاره کرد و گفت: جلسات آموزش فعالیت پژوهشی در ریل گذاری موثر و منجر به انچام اقدامات هدفمند بشود.

 

وی ادامه داد: کانون مساجد نیازمند فعالیت علمی هستند تا به مقصد برسند و زحمات آنان هدفمند شود.

 

 

فعالیت پژوهش نظری و‌ عملی

 

هر موقع سخن از فعالیت های پژوهشی پیش می آید نگاه ما به سمت فعالیت نظری و تحقیقات می رود در حالی که کارهای عملی مثل آزمایشات هم اگر شرایط را فراهم کند قادر به تحقق خواهد بود.

 

فعالیت های علمی عملی و پژوهش های نظری همه در جایگاه خود حائز اهمیت است اگر در راستای ماموربت کانون مساجد از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید این موضوع تقویت شود.

 

تعامل بین افراد، دانشگاه و کانون مساجد سرعت این کار را افزایش می دهد.

 

 

فقدان حلقه پژوهش با سرمایه گذاری ستاد فهما

 

ستاد فهما در اجرای سیاست های خود پژوهش را به عنوان نقطه عطف و پیشران فعالیت های فرهنگی ببیند.

 

هرچقدر  بر حوزه پژوهش برای بنا و‌پایه گذاری فعالیت ها ببینیم نقش موثری در پیشرفت کار خواهیم داشت.

کد خبر 1240979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha