نقش بی نظیر زن در اذهان جامعه و کانون خانواده/ جایگاه و منزلت زن تجلی گاه ولایت اجتماعی است

حجت الاسلام دیلمی گفت: نقش زن در اذهان جامعه و کانون خانواده بی نظیر است و در دفاع از انقلاب حاضر است و رکن تعالی و تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام رضا دیلمی امروز (سه شنبه 29 آذر) در یکصد و هشتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی استان گلستان با محوریت ایام فاطمیه گفت: قبل از انقلاب در دنیا 2 عرصه زن شرقی و غربی برای زن ترسیم بود و زن را خانه نشین و بی نقص تبیین کرده بودند و سعی می کردند به عنوان الگو و نماد به جهان معرفی کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در همین راستا زن غربی را معرفی کرده بودند و جنسیت آن مطرح بود نه چیز دیگری و مردم دنیا باید الگویشان را از زن شرقی یا غربی می گرفتند.

 

وی با بیان اینکه امروز جهان غرب در معرفی چنین زنی و جایگاهی هنوز هم تلاش می کند، ادامه داد: آنان سعی می کنند از طریق رسانه و تبلیغ و تبیین آن را برای جهانیان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام دیلمی اظهارداشت: انقلاب اسلامی بعد از اینکه استکبار جهانی را به هم ریخت، یک الگوی سومی را به جهانیان معرفی کرد. الگویی که به سیره فاطمی، نبوی و زینبی تاسی کرده بود و معنا و مفهوم سیره زن را به سمت سیره فاطمی، نبوی و زنبی برد.

 

وی گفت: در عرصه تمدن سازی آن چیزی که هدف و افق جریان غرب است این است که این الگو شکل پیدا نکند و در مباحث کلان تمدن سازی، الگویی به نام انقلاب اسلامی شکل پیدا نکند و الگوی سوم زن شکل پیدا نکند چون منافع آنها مغایرت دارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نقش زن در اذهان جامعه و کانون خانواده بی نظیر است و در دفاع از انقلاب حاضر است و رکن تعالی و تربیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه این چشمه جوشان باید به جهانیان و خانواده ها معرفی شود، گفت: رکن تربیت در هر جامعه ای و کانون مقدس خانواده و رکن مقدس آن مادر است.

 

حجت الاسلام دیلمی افزود: امروز دشمن در اغتشاشات اخیر نیز در موج ایجاد شده خود از خلا تبیینی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه جایگاه و منزلت زن بر اساس سیره فاطمی که تجلی گاه ولایت اجتماعی است، گفت: ایام فاطمیه ایام بی بدیلی و بی نظیری است که باید به این موضوعات به خصوص برای نسل جوان جامعه پرداخته شود.

 

کد خبر 1240995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha