پروژه پل غیرهمسطح لاهیجان به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید

فرخی میکال از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه پل غیر همسطح میدان گیل لاهیجان خبر داد و گفت: با انجام ۱۰ درصد باقیمانده از کار به زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رسول فرخی میکال شامگاه دوشنبه( ۲۸ آذر) درگفت‌و‌گوی خبری با موضوع پروژه‌های عمرانی دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: چهاربانده کردن جاده بازکیاگوراب به سیاهکل از مطالبات به حق مردم در سالهای اخیر بوده که اجرای آن به اعتباری بسیار بالا نیاز داشت.

 

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه دولت برای چهار بانده کردن جاده بازکیاگوراب به سیاهکل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است افزود: با این اعتبار به هیچ عنوان نمی‌توان چنین پروژه‌‌ای را اجرا کرد بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام دادم قرار شد از طریق ماده ۵۶ برای این پروژه تسهیلات دریافت کنیم.

 

فرخی میکال تصریح کرد: طبق بخشنامه جدید سازمان برنامه و بودجه تنها به پروژه‌هایی اعتبار تعلق می‌گیرد که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در حالیکه مصوبه تخصیص اعتبار از محل تسهیلات بانکی پروژه بازکیاگوراب به سیاهکل مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

 

وی با تاکید بر اینکه با اختصاص اعتبارات یک میلیارد تومانی در سال هرگز نمی توان چنین پروژه‌ای را به پیشرفت ۷۰ درصدی رساند اضافه کرد: در حال رایزنی و پیگیری هستم تا به نوعی موضوع این بخشنامه را حل و فصل کنیم زیرا در غیر اینصورت تسهیلات ۲۷۰ میلیارد تومانی پروژه پرداخت نخواهد شد و‌ امیدواریم با بی اثر شدن بخشنامه جدید راه جذب این تسهیلات فراهم شود. 

 

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس اضافه کرد: اگر بتوانیم به موقع بروکراسی های اداری تسهیلات بانکی ماده ۵۶ را حل و فصل کنیم تا پایان سال عملیات اجرایی ادامه چهار بانده کردن مسیر بازکیاگوراب به سیاهکل توسط شرکت ساخت اجرایی می‌شود.

 

فرخی میکال یادآور شد: تنها راهکار ادامه پروژه مذکور تسهیلات بانکی ماده ۵۶ است زیرا دولت به علت کمبود منابع اعتباری نمی‌تواند هیچ اعتباری به این دست از پروژه‌ها اختصاص دهد.

 

وی در مورد پروژه پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان هم مواردی را بیان داشت و خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان برطرف کننده گره‌های ترافیکی شهر لاهیجان، در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده بنابراین با انجام ۱۰ درصد باقیمانده از کار به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

کد خبر 1241020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha