مجاهدت‌های شهید مفتح در مسیر پیوند جایگاه حوزه و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، گفت: شهید مفتح شخصیتی است که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، امروز چهارشنبه (30 آذر) در جلسه هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: این جلسه با موضوع بررسی  نظام تعلیم و تربیت در استان خوزستان و وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با گرامیداشت ۲۷ آذرماه سالروز عروج ملکوتی شهید آیت‌الله مفتح، منادی و پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: امام راحل (ره) در وصف این شهید فرمودند: «شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است».

 

وی با بیان اینکه شهید مفتح شخصیتی است که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری: «وحدت حوزه و دانشگاه گمشده‌ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی  و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد».

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، همچنین با تبریک هفته پژوهش به کلیه اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و کلیه تلاشگران عرصه علم و فرهنگ ابراز امیدواری کرد: با عنایات پروردگار متعال، اساتید و پژوهشگران با نظر به نیازهای روز جامعه، در راه تعالی فرهنگ پژوهش و پژوهش‌های فرهنگی نیز بکوشند.

 

کد خبر 1241069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha