افزایش ۸ درصدی تصادفات جاده ای در استان زنجان

به گفته قزوینیان، تاکنون ۱۶۲ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان داشتیم که با افزایش ۸ درصدی تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته مواجه هستیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جعفر قزوینیان امروز در نشست خبری اظهار کرد: نگهداری راه های استان زنجان از وظایف اصلی این اداره است.

 


مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه 75 هزار کیلومتر راه در استان لکه گیری شده است، افزود: 511 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راهداری پیش بینی شده که 250 میلیارد تخصیص یافته است.

 


وی با اشاره به خط کشی بالغ بر  2100 کیلومتر راه در استان گفت: 23 کیلومتر نصب حفاظ ایمنی و تکمیل پروژه چهار خطه کردن شریف آباد از دیگر اقدامات این مجموعه است.

 

قزوینیان به ساماندهی ورودی روستای کوشکن اشاره کرد و گفت: تاکنون 162 فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان داشتیم که با افزایش 8 درصدی تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

 


این مسئول به اقدامات فرهنگی در زمینه افزایش ایمنی گفت: آموزش و توزیع اقلام ایمنی، ایمن سازی فیزیکی کاربران آسیب پذیر در ادارات بخشی از این اقدامات است.

 

قزوینیان با یادآوری اینکه در استان با 250 دستگاه ماشین الات به استقبال زمستان رفتیم، گفت:  32 راهدارخانه از اول ابان تجهیز شدند و با 520 پرسنل مشعول خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اینکه نمک مورد نیاز در راهدارخانه ها تامین شده است، گفت: در طرح زمستانه 5846 کیلومتر تحت پوشش قرار دارد.

 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در خصوص رسالت این مجموعه در زمان برف و کولاک گفت: مسئولیت انسداد راه ها در هنگام بارندگی بر عهده پلیس است.

 

وی در خصوص نقاط حادثه خیز راه های استان نیز گفت: محور مواصلاتی فرعی 70 کیلومتری قره پشتلو فاقد اعتبار ملی است و درصدد رایزنی برای کسب اعتبار برای ایجاد ایمنی این راه هستیم.

کد خبر 1241076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha