رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب دانش ‌آموزی در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس

۱۵۰ عنوان کتاب دانش ‌آموزی در راستای بزرگداشت هفته «پژوهش» و با حضور دانش آموزان نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، ۱۵۰ عنوان کتاب دانش ‌آموزی در راستای بزرگداشت هفته «پژوهش» و با حضور دانش آموزان نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس رونمایی خواهد شد.

انجمن ادبی «چکاوک» از انجمن‌ های پویا و نوآور در زمینه فرهنگی است و یکی از نوآوری‌های این انجمن، آموزش و بارورسازی توانمندی ادبی دانش‌آموزان است، صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی «چکاوک» و مسئول ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس با قرار دادن هنرمندان بزرگسال در کنار خردسالان و کودکان برای انجام تالیفات مشترک، معضل شکاف نسل ها را تا قدری که در توانش بوده، از میان برداشته است.

کارهای اشتراکی کودک و والد از دیگر خلاقیت های این انجمن است و این انجمن ادبی با همکاری پژوهشکده معلم فارس، آموزشگاه «سرای هنر و اندیشه»، مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، برخی از دانش آموزانی را که گرفتار آسیب های اجتماعی ناخواسته شده اند را شناسایی کرده و در تالیف و تصویرگری کتاب کودک مشارکت داده است.

مهدی فلاحتی، مدیر «سرای هنر و اندیشه»، هنر را جز لاینفک زندگی و راه مناسبی برای تخلیه رنج ها و رسیدن به آرامش درونی دانست و گفت:  تلفیق موسیقی، شعر و داستان و نقاشی و تولید کتاب های دانش آموز نوشت گامی رو به جلو در آموزش و پرورش است که ثمره آن را در زمان حال نیز به خوبی می توان مشاهده کرد.

صفورا کاظمی هم اظهار کرد: کتاب های دانش آموزان در زمینه‌ سلول های بنیادی، میراث فرهنگی و گردشگری، هوافضا، نجوم، زیست فن آوری، نانو فن آوری، زیست شناسی گیاهی، زمین شناسی، دفاع مقدس، گونه های جانوری در خطر انقراض کشور، روانشناسی کودک، زیست شناسی جانوری، روانشناسی رشد، مهارت های زندگی، متن ادبی، داستان های تخیلی، قوانین شهروندی، انرژی های نوین، کرونا، شعر و ترانه کودکانه است.

دبیر انجمن ادبی «چکاوک» و مسئول ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس افزود: ۱۵۰ عنوان کتاب‌ کودک که کار مشترک انجمن ادبی «چکاوک»، «سرای هنر و اندیشه»، پژوهشکده معلم فارس و مرکز توسعه آموزش های نوین ایران است توسط انتشارات «کتیبه نوین» به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: سید مجتبی موسوی مدیر پژوهشکده معلم فارس، حسین علیان، مدیر مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، مهدی فلاحتی، مدیر «سرای هنر و اندیشه» و علی داودی مدیر انتشارات «کتیبه نوین» سهم بسزایی در این حرکت فرهنگی بزرگ داشته اند.

حسین علیان، مدیر مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، کتاب نگاری را پلی به سوی خودباوری، بینش محوری و هویت یابی دانش آموزان در جهان امروز دانست و گفت: ارتقای قوه خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان و مقتدر سازی و تدوین برنامه و یادگیری مدیریت زندگی ضروری است و در دستور العمل اجرایی مرکز توسعه آموزش های نوین ایران قرار گرفته است.

سید مجتبی موسوی، مدیر پژوهشکده معلم فارس هم از آماده سازی بستری مناسب در این مرکز برای تمام دانش آموزان علاقمند و پژوهشگر استان خبر داد و بیان کرد: به شکلی برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان روستایی هم بتوانند در این زمینه پیشرفت خوبی داشته باشند و ایجاد کارگاه های آموزشی داستان نویسی و تصویرگری کتاب از این برنامه هاست.

خاطر نشان می شود، آئین رونمایی از این 150 کتاب، ۲۹ آذر ماه، همزمان با هفته «پژوهش» از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به کوشش انجمن ادبی «چکاوک» پژوهشکده معلم فارس، مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، «سرای هنر و اندیشه» و با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی فارس، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن ادبی «حلقه عشاق» در شیراز در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 1241102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha