بهره گیری  از تجربیات علمای سلف در تربیت محققان و عالمان

آیت الله اعرافی در دهمین هم اندیشی روسا، معاونین مراکز و واحد‌های پژوهش حوزوی در قم بر بهره گیری از تجربیات علمای سلف در تربیت محققان و عالمان تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری  شبستان از استان قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز (سه شنبه ۲۹ آذرماه) در دهمین هم اندیشی روسا، معاونین مراکز و واحد‌های پژوهش حوزوی در قم، وجود حجم بالای آثار فقهی، اصولی، حدیثی، کلامی و تفسیری در یکصد سال اخیر را گویای پیشرفت چشمگیر حوزه در قرن حاضر عنوان کرد.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر آغاز انقلاب پژوهشی در حوزه از معاونت‌های حوزه خواست ضمن پژوهش محور بودن، از همه ظرفیت‌های درون و بیرونی خود برای خلق آثار پژوهشی متناسب با نیاز مردم و جامعه بهره برداری کنند.



وی با اشاره به رایج بودن سنت پژوهش از سالیان طولانی در حوزه به ویژه در دروس خارج افزود: باید از تجربیات علمای سلف در تربیت محققان و عالمان استفاده شود.



آیت الله اعرافی نامگذاری هفته پژوهش را فرصتی ارزشمند برای بازنگری در سیاست گذاری و فتح قله‌های دانش پژوهش دانست و تاکید کرد:باید معاونت پژوهش حوزه از این فرصت مغتنم به شایستگی استفاده کند.



همچنین در این جلسه توجه به موضوع شناسی فعالیت‌های پژوهشی، بهره گیری از قدرت رسانه در تبیین فعالیت‌های پژوهشی، استفاده از زبان هنر و معنویت افزایی در مقوله پژوهش از مهمترین موضوعاتی بود که برخی مسئولان و فعالان مراکز پژوهشی به آن اشاره کردند.

کد خبر 1241105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha