دبیرخانه طرح ملی یاس به خوزستان سپرده شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دبیرخانه کشوری طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) به این استان سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، رقیه حاجی پور، عصر امروز سه‌شنبه (۲۹ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرخانه ملی این طرح در خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده و ۲۰۰ خانه هلال در سراسر کشور زیر مجموعه این دبیرخانه فعالیت می کنند.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود: اهم اهداف این دبیرخانه توسعه و گسترش فعالیت‌های انسان دوستانه و امدادی جمعیت در مناطق کم برخوردار، ایجاد زمینه جلب مشارکت های مردمی در امر محرومیت زدایی از حاشیه ها و سکونتگاه های غیررسمی، ارتقای سطح توانمندی‌های مددجویان ساکن مناطق حاشیه در خصوص پاسخگویی به حوادث و سوانح از طریق آموزش های عمومی و همگانی هستند.

 

وی ارتقای عزت نفس، پذیرش مسئولیت اجتماعی، توانمندسازی ارتباطات گروهی، مشارکت اجتماعی، ایجاد انگیزه برای فراگیری امداد و کمک‌های اولیه و ترویج فرهنگ خودامدادی را از اهداف رفتاری این طرح خواند.

 

حاجی پور عنوان کرد: از روز نخست واگذاری دبیرخانه به استان تاکنون اقداماتی از قبیل تشکیل گروه‌های منطقه ای با توجه به تقسیم بندی سازمان، ثبت اطلاعات تسهیل گران طرح یاس در جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و تشکیل گروه جهت ارتباط با تسهیلگران در فضای مجازی انجام گرفته شده است.

 

وی برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز مددجویان با توجه به سرفصل های آموزشی جمعیت را یکی از اهداف مهم این طرح برشمرد و تصریح کرد: جامعه هدف ما که دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو کمیته امداد هستند، آموزش‌های لازم را در ارتباط با امداد و کمک‌های اولیه، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، کار گروهی و خدمات داوطلبانه فرا می گیرند.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به اینکه خوزستان استانی پهناور و حادثه خیز است، خاطر نشان کرد: مددجویان و افراد زیر پوشش کمیته امداد در خانه‌های هلال از آموزش‌های لازم برخوردار شده، سازماندهی و به‌کارگیری می‌شوند که می‌توان از این فرصت در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز بهره گرفت.

 

کد خبر 1241217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha